Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد: در افغانستان هیچ نوع نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: سرطان ۸, ۱۴۰۲)

در حالی که برخی از کشورها درمورد امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده اند، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید در افغانستان هیچ گونه نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد و نظام حاکم کنترول کامل بر وضعیت دارد.

سخنگوی امارت اسلامی داعش را تهدید نمی‌داند و می‌گوید این گروه میراث بجامانده از اشغال امریکا است که در حال حاضر در سرحد نابودی قرار دارد و فعالیت هایش را نیز از دست داده است.

آقای مجاهد می‌گوید: «در افغانستان هیچ نوع نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد و نه هم گروه‌های خود سر که افغان نباشد اینجا موجودیت دارد. البته پدیده داعش که از زمان اشغال امریکا باقی مانده بود حالا به سرحد نابودی رسیده و فعالیت‌های خود را کاملاً از دست داده و در حالت فرار و اختفا هستند. آنها هیچ نوع تهدید برای افغان ها شده نمی‌توانند و امارت اسلامی افغانستان کنترول کامل بر وضعیت دارد.»

ذبیح الله مجاهد امنیت کنونی را در چهل سال پسین بی ‌نظیر توصیف می‌کند. او می‌گوید شماری از کشور های غربی در پی ترویج افغانستان هراسی اند.

آقای مجاهد می‌گوید: «متاسفانه بعضی از حلقات غربی تشویش خلق می‌کنند. شاید در فعالیت‌های استخباراتی شان هم چنین باشد که کشور ها را از افغانستان می‌ترسانند. ما بازهم تکرار می‌کنیم که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست. کشور های منطقه و فرامنطقه همه باید بدانند که افغانستان امن و کشور با ثبات است و یک حاکمیت واحد در آن وجود دارد. نزدیک به چهل سال این امنیت را که ما به میان آورده ایم نداشتیم، پس نباید هیچ جهتی از افغانستان تشویش داشته باشد.»

کشورهای همسایه افغانستان همواره درنشست های بزرگ می‌گویند از بابت تروریزم درافغانستان نگران اند. آنان همچنان پیوسته تاکید کرده اند که نگران امنیت سرحدات خود با افغانستان هستند.

ذبیح الله مجاهد می‌گوید استراتیژی امنیتی امارت اسلامی این است که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید واقع نشود و یکی از پالیسی‌های دیگر امارت اسلامی این است که خواستار جنگ در هیچ کشور و منطقه‌ نیست و بارها بر ثبات و امنیت دوامدار در منطقه تاکید کرده است.

رویداد های اخیر

متقی برای سفر به قطر دعوت شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه از دعوت امیر خان متقی، سرپرست این وزارت برای سفر به قطر خبر داده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه که امروز (جمعه، ۴ جوزا) منتشر شد، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزیر امور خارجه قطر در دیدار با آقای متقی از او خواسته است تا به قطر سفر کند.

در این دیدار آقای الخلیفی شرایط امارت اسلامی را برای اشتراک در نشست سوم دوحه بجا دانسته و گفت که همه به این باور اند که بدون حضور امارت اسلامی، این نشست بی نتیجه خواهد بود.

از سوی دیگر، آقای متقی ضمن ارائه وضاحت در باره موقف امارت اسلامی، در مورد گنجانیده شدن موضوعات تغییر اقلیم، سکتور خصوصی و مواد مخدر در نشست دوحه رضایت نشان داد.

او از موقف قطر در قبال قضیه فلسطین قدردانی کرده و خواستار ایجاد فرصت‌های کاری برای کارگران افغان و همکاری در امر آزادسازی دارایی‌های منجمد شده د افغانستان بانک شد.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه، آقای الخلیفی افغانستان را خانه دوم خود خوانده و از همکاری‌ها در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، صحت، پروژه های زیربنایی و سکتور بانکی اطمینان داد.

وی افزود که قطر می‌خواهد یک شفاخانه مجهز ۴۰۰ بستر در ولایت کندهار بسازد.

سرپرست وزارت امور خارجه در حالی برای سفر به قطر دعوت می‌شود که قرار است نشست سوم دوحه در باره افغانستان به تاریخ ۳۰ جون برگزار گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حنفی: همکاری کشورها برای ایجاد فرصت‌های کاری و جلوگیری از مهاجرت مهم است

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۳)

معاون اداری رئیس‌ الوزرا در دیدار با رئیس اداره مهاجران ترکیه گفته است که همکاری کشورهای اسلامی و سایر نهاد های کمک کننده در راستای ایجاد فُرصت‌های کاری و جلو گیری از مهاجرت جوانان به کشور های بیرونی مهم است.

طبق خبرنامه ارگ، عبدالسلام حنفی در این دیدار از ترکیه خواسته است که برای تقویت بیشتر مناسبات میان دو کشور به مسئله مهاجران توجه کند.

آتیلا توروس، رئیس اداره‌ مهاجران ترکیه هم گفته است که انقره خواهان سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون از جمله استخراج معادن، انرژی و ترانسپورت در افغانستان است.

او از ادامه‌ کمک‌های ترکیه برای مردم افغانستان نیز اطمینان داده است.

این هیات ترکیه با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه نیز دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه می‌گوید که محور این دیدار، مهاجرت، تقویت همکاری‌های دوجانبه، مدیریت مهاجرت‌های غیرقانونی، مبارزه با فعالیت‌های مافیایی و تسهیل صدور ویزه برای افغان‌ها بوده است.

دو طرف همچنان در مورد توسعه‌ روابط اقتصادی و تجارتی دو کشور، رشد بخش خصوصی و فُرصت‌های موجود سرمایه گذاری در افغانستان بحث و تبادل نظر کرده اند.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد خواستار کمک جهانی به مهاجران برگشت کننده از پاکستان در افغانستان شده است.

این خواست را معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان در جریان سفرش به تورخم از طریق یک نوار ویدیویی مطرح کرده است.

اندریکا راتواته گفته است: «نیاز فوری ارایه کمک به افغان‌هایی است که به خانه‌های خود باز می‌گردند و همچنین رسیدگی به نیازهای ادغام مجددشان در مناطقی است که به آنجا باز می‌گردند.»

کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در ماه جاری میلادی درخواست کمک ۶۲۰ میلیون دالری جامعه جهانی برای مساعدت با مهاجران بازگشت کننده از پاکستان و ایران را مطرح کرد و گفت که دسترسی به آموزش و کاریابی برای مهاجران عودت کننده را در اولویت قرار داده و در نظر دارد که در سال‌ جاری میلادی به سه میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر افغان در این دو کشور همسایه کمک کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سراج الدین حقانی با معاون وزیر خارجه قطر در کابل دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت امور داخله با معاون وزیر امور خارجه قطر و هیات همراهش در کابل دیدار و دو طرف در مورد مسایل دوجانبه سیاسی و اقتصادی گفتگو کرده اند.

طبق خبرنامه وزارت امور داخله که روز پنجشنبه (3 جوزا) منتشر شد، در این دیدار دو طرف بر گسترش و تداوم همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.

بر بنیاد خبرنامه، محمد بن عبدالعزیز بن صالح الخلیفی، معاون وزیر خارجه قطر اعلام کرد که قطر در هر شرایطی در کنار «کشور برادر» افغانستان خواهد ایستاد.

وی ابراز امیدواری کرد که افغانستان در عرصه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تقویت شود و پیشرفت کند.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت امور داخله ضمن سپاسگزاری از آرزوی خیر هیات قطری، از تلاش‌های «کشور برادر» قطر در رابطه با افغانستان قدردانی کرد.

سراج الدین حقانی همچنین از کمک‌های اضطراری دولت قطر به خانواده‌های سیلاب زده در افغانستان تشکر کرد.

سفر این هیات بلند پایه قطری به کابل در حالی صورت می‌گیرد که قرار است دوحه میزبان نشست سوم نمایندگان خاص کشور ها برای افغانستان در ۳۰ جون باشد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!