Connect with us

رویداد های اخیر

دیدار امیرخان متقی با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در دوحه

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۱۱, ۱۴۰۲)

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان روز چهارشنبه (۱۱اسد) می‌گوید که مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه و هیأت همراهش با نمایندگان ویژهٔ کشورهای مختلف و سفرای مقیم قطر برای افغانستان ملاقات نمود.

دراعلامیه وزارت خارجه آمده است که درین ‌نشست که نمایندگان امریکا، بریتانیا، هسپانیا، کوریای جنوبی، هالند، ایتالیا، استرالیا و کانادا اشتراک داشتند، آقای متقی در رابطه به پیشرفت‌های اخیر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، حکومت‌داری خوب، مبارزه با مواد مخدر، آغاز صدها پروژه و همچنان سایر دستآوردهای همه‌جانبه و پیشرفت‌ها معلومات مفصل ارائه نمود.

به گفته این وزارت دراین دیدار سپس، ملا نورالدین ترابی، معاون هلال احمر افغانستان در رابطه به فعالیت‌های این اداره و به‌عنوان ارگانی مستقل روی نیازمندی‌هایی روشنی انداخت که هلال احمر در آیندهٔ نزدیک به آن ضرورت دارد. درین نشست، نصرالله محمود، رئیس عمومی خزائن وزارت مالیه در روشنایی واقعیت‌ها و ارقام معلومات ارائه نمود و همچنان محمد عباس سامح، رئیس عمومی بازار عملیاتی د افغانستان بانک در مورد شفافیت، پیشرفت‌ها و میکانیزم‌ها در سکتور بانکی افغانستان به اشتراک‌کنندگان معلومات ارائه نمود.

در اعلامیه همچنان آمده است که آقای متقی و هیأت همراهش به پرسش‌ها و نگرانی‌های سفرای کشورهای مختلف پاسخ مفصل داد و افزود که این نمایندگی‌ها به‌جای اینکه مأموریت خویش برای افغانستان را از راه دور پیش برند، باید در افغانستان حضور داشته باشند و واقعیت‌های افغانستان را از نزدیک مشاهده کنند.

وزارت خارجه می‌گوید که اشتراک‌کنندگان روی تداوم چنین نشست‌ها و تعامل با افغانستان تأکید نمودند.

رویداد های اخیر

چین از معاون سیاسی رییس الوزرا دعوت کرده تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار روز چهارشنبه (۲۶ثور) با معاون سیاسی رییس الوزرا، از وی دعوت کرده است تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند.

در این دیدار ابتدا سفیر چین بر همکاری کشورش با امارت اسلامی تاکید کرده، گفته است که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفتۀ آقای ژاو شینگ، جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به‌خصوص نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی می‌باشد.

از سوی دیگر مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکری نموده و گفت که امارت اسلامی به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

آقای کبیر همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی را به نفع مردم افغانستان دانست و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رُشد اقتصادی در کشور گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گذرگاه تورخم به‌صورت مؤقت مسدود می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

عبدالجبار حکمت، کمیسار تورخم اعلام کرده است که این گذرگاه به مدت سه روز از سوی پاکستان به روی رفت‌وآمد مریضان و مسافران مسدود می‌شود.

آقای حکمت گفته است که این گذرگاه از روز جمعه (۲۸ ثور) تا روز یک‌شنبه هفته آینده به روی مریضان و مسافران مسدود خواهد بود.

او افزوده است که مسیر تجارتی به صورت ۲۴ ساعته بازخواهد بود و تردد موترهای باربری و انتقال اموال تجارتی به صورت عادی جریان خواهد داشت.

حکمت افزوده است که دلیل مسدود شدن این گذرگاه به روی مریضان و مسافران، انتقال ادارات مرزی پاکستان از ساختمان‌ قدیمی به ساختمان جدید است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت دفاع: درپی سقوط چرخبال در غور یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد در پی سقوط چرخبالی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در شبکه ایکس گفته است که صبح روز چهارشنبه یک چرخبال نوع «ام‌آی ۱۷» قوای هوایی که به ولایت غور اعزام شده بود، دچار عوارض تخنیکی شده و هنگام نشست اضطراری به دیوار برخورد کرده و سقوط کرده است.

در تصاویری که رسانه‌ها از این رویداد منتشر کرده اند لاشه یک چرخبال در داخل آب دیده می‌شود که شماری از مردم در اطراف آن جمع شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است که این چرخبال به هدف بیرون کشیدن اجساد قربانیان از موتری که در دریای هریرود افتاده بود، به فیروزکوه اعزام شده بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!