Connect with us

رویداد های اخیر

افغان بیسیم دفتر جدید فروشات و خدمات‌ خود را در ولایت کنر افتتاح کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۲۹, ۱۴۰۲)

در ادامه‌‌ی گشایش دفاتر خدمات مشتریان در ولایات، شرکت مخابراتی افغان بیسیم این‌بار دفتر جدید فروشات و خدمات خود را در ولایت کنر ایجاد کرده است.

مسؤلان شرکت افغان بیسیم هنگام افتتاح این دفتر گفتند که به ارایه خدمات معیاری اینترنتی و مخابراتی در سراسر کشور متعهد استند.

مسؤلان این شرکت افزوده‌اند که در تلاش گسترش عرضه خدمات مخابراتی و اینترنتی در سراسر کشور استند.

عطاالله خان ساحل، مسؤل دفتر شرکت مخابراتی افغان بیسیم در زون شرق، گفت: «ما توانستیم به مردم شریف کنر یک جای مناسب را پیدا نمائیم و خدمات خوب به آنان ارایه کنیم.»

از سویی هم، مسؤلان محلی با استقبال از افتتاح این مرکز، بر گسترش هرچه بیشتر خدمات شرکت افغان بیسیم در این ولایت تأکید کرده‌اند.

عبدالله حقانی، معاون والی کنر، گفت: «از شرکت افغان بیسیم که نمایندگی جدید خود را در این ولایت ایجاد کرده بسیار تشکری می‌کنیم.»

در همین حال، برخی از باشندگان کنر از مسؤلان این شرکت خواسته‌اند که خدمات نسل سوم و چهارم اینترنت را در این ولایت گسترش دهند.

گفتنی است که شرکت مخابراتی افغان بیسیم پیش از این نیز دفاتر خدمات مشتریانش را در ولایات ننگرهار و لغمان فعال کرده است.

رویداد های اخیر

The first flight of Afghan pilgrims leaves for Saudi Arabia

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۳)

The Ministry of Hajj and Religious Affairs says that the process of transferring Hajj pilgrims from Afghanistan to Saudi Arabia has started.

According to the ministry, about 230 Hajj pilgrims left on Wednesday, May 8, on the first flight to Medina.

The acting minister Noor Mohammad Saqib, said at a departure ceremony for the Afghan pilgrims that this year, in order to provide better services to Hajj pilgrims, the employees of the working committees have been sent to Saudi Arabia earlier than in previous years.

At the same time, Deputy Prime Minister for Administrative Affairs Abdul Salam Hanafi, said to the pilgrims during the ceremony: “Dear pilgrims, you are the representatives of the Afghan people in Saudi Arabia, so do this representation well.”

Hanafi added that with the efforts of the Ministry of Hajj and Religious Affairs, as in previous years, all Hajj activities this year have been prepared in an orderly manner.

Earlier, the acting minister announced that this year’s quota for Afghan pilgrims will be 30,000.

Ariana Afghan Airlines and Kam Air are the official carriers of pilgrims this year.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سره‌ میاشت: در سال گذشته ۷۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب تداوی شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۳)

مسوولان اداره سره‌میاشت در جنوب غرب کشور می‌گویند، در جریان سال گذشته ۷۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب را تداوی کرده‌اند و در نظر دارند که در سال جاری ۱۵ هزار کودک را نیز تداوی کنند.

این آمار به مناسبت گرامی‌داشت از روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تحت عنوان «زنده ‌نگهداشتن بشریت» در ولایت کندهار بیان شده است.

در همین حال، مسوولان در بلخ نیز طی مراسمی برای تجلیل از این روز گفته‌اند که در یک سال گذشته به صدها خانواده همکاری کرده‌اند. به گفته آنان، این همکاری‌ها در بخش، صحت، تهیه مواد غذایی و همچنان توزیع پول نقد بوده است.

از سویی هم، شماری از باشندگان ولایت‌های کندهار و بلخ خواهان ادامه‌ همکاری سازمان‌های بین‌المللی به افغانستان هستند.

اداره سره میاشت در تمامی ولایت‌ها بیشتر به افراد نیازمند کمک می‌کند و مساعدت‌های بشری سازمان‌ها را نیز هماهنگ کرده و توزیع می‌کند.

این در حالی است که ملا محمد حسن آخوند، رئیس‌‌الوزرای امارت اسلامی نیز به‌ مناسبت از روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، مردم را به کمک با نیازمندان تشویق کرده است.

آقای حسن آخوند از سازمان‌های کمک‌‌رسان خواسته است، مساعدت‌های شان را در بخش‌های صحی، اقتصادی، بازسازی و سایر عرصه‌ها در افغانستان نسبت به گذشته افزایش و تسریع دهند.

حسن آخند مردم را به حمایت قاطع از هلال احمر افغانی دعوت کرده و تأکید نموده است: «حمایت از جمعیت هلال احمر افغانی در اصل حمایت از باشندگان فقیر، بی‌خانمان و نیازمند کشور بوده که مسئولیت مشترک همه ما می‌باشد.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: عدالت در روشنایی شریعت بالای همه یکسان تطبیق می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۹, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با شماری از بزرگان، عالمان و جوانان قوم هزاره طی نشستی در کابل گفته است که عدالت در روشنایی شریعت اسلامی بالای همه به‌گونه یکسان تطبیق می‌شود.

مولوی عبدالکبیر تأکید کرده که تبعیض، تعصب و قوم‌گرایی در نظام اسلامی جا ندارد بلکه هدف اساسی خدمت‌گذاری به مردم است.

خبرنامه ریاست‌الوزرا به نقل از آقای عبدالکبیر نوشته است: «در افغانستان جای برای تعصبات قومی، سمتی و زبانی و نفاق وجود ندارد. تمام افغان‌ها به‌خاطر آبادی، پیشرفت و رفاه کشور مشترکاً کار نمایند.»

براساس خبرنامه، بزرگان و عالمان قوم هزاره خواستار حل قضیه‌های حقوقی و سایر مشکلات شان شده و از همکاری همه‌جانبه با نظام اسلامی اطمینان دادند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!