رویداد های اخیر

گسترش خدمات مخابراتی و انترنتی افغان بیسیم به مناطق دوردست افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۱)

شرکت مخابراتی افغان بیسیم پس از تامین امنیت و ختم جنگ در کشور، خدمات نسل سوم انترنتی را به مناطق دور افتاده در ولایت های ارزگان، هلمند، لغمان، لوگر و پکتیا گسترش داده است.

مسئولان این شرکت می‌گویند که فعالیت ۳۳ سایت افغان بیسیم در مناطقی که قبلا نا امن بود را از ستلایت به مایکروویف  تغییر داده اند تا خدمات 3G با سرعت بهتر در دسترس مشترکین قرار گیرد.

علی الله سروری، رییس شرکت مخابراتی افغان بیسیم گفت که در حال حاضر کار روی فراهم سازی خدمات نسل سوم انترنتی برای باشندگان ولسوالی های کجکی و سنگین ولایت هلمند جریان دارد.

به گفته‌ او، در آینده‌ نه چندان دور ولایت غور از خدمات مخابراتی و مناطق دور افتاده ولایت های کنر و نورستان هم از سهولت های نسل سوم انترنتی مستفید خواهند شد.

مردمی که پیش از این با کمترین امکانات از طریق سیستم ستلایت به مخابرات دسترسی داشته اند حالا که افغان بیسیم خدمات مایکروویف را برایشان ارایه می دهد از آن استقبال می کنند.

یک باشنده ولسوالی چوره ولایت ارزگان گفت: “خانه افغان بیسیم آباد که برای ما 3G فعال کرده. پیش ازاین برای یک جی بی انترنت ستلایت ۲۵۰ افغانی پرداخت می‌کردم.”

یک باشنده ولسوالی دولت شاه ولایت لغمان گفت:  “مشکلات ما الحمدلله حل شده. در حال حاضر ۹۰ فیصد کار ما در انترنت حل میشود.”

شرکت مخابراتی افغان بیسیم چیزی حدود ۲۰ سال پیش با شعار یک شرکت افغانی برای افغانها از سوی افغانها فعالیت اش را در افغانستان آغاز کرد که به گفته آگاهان فنی در بخش مخابرات افغان بیسیم توانست به زودی و با سرعت خدمات اش را در سراسر افغانستان توسعه دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل