Connect with us

رویداد های اخیر

پولیس کابل: جرایم جنایی در شهر کابل کاهش یافته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۳, ۱۴۰۲)

رییس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل می‌گوید که جرایم جنایی در پایتخت کشور کاهش یافته و برای بهبود هرچه بیش‌تر اوضاع در شهر کابل خواهان همکاری شهروندان شده است.

مسوولان قوماندانی امنیه کابل روز گذشته (چهارشنبه، ۲ حمل) در یک کنفرانس خبری دستاوردهای یک ساله آن قوماندانی را بیان داشتند.

مفتی عبدالصمد حنفی، رییس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل در این کنفرانس خبری وضعیت امنیتی شهر کابل را قناعت بخش توصیف کرده افزود: «به اثر تلاش‌های موظفین قوماندانی، جرایم جنایی در شهر کابل کاهش چشم‌گیری یافته است.»

او گفت که قبل از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در یک حوزه امنیتی، ۱۵ مورد سرقت واسطه شخصی به ثبت رسیده است، در حالی که در یک سال گذشته، ما شاهد سرقت یک واسطه در یک هفته نبوده‌ایم که این خود نمایانگر کاهش سطح جرایم را در شهرکابل نشان می دهد.

او گفت: «موظفین امنیتی به طور ۲۴ ساعته در خدمت هم شهریان قرار دارند و به خاطر تأمین امنیت هرچه بهتر از شهروندان کابل خواهان همکاری شده گفت که شماره‌های عاجل قوماندانی امنیه به گونه‌ ۲۴ ساعته فعال است و آنان می‌توانند، در صورت ضرورت تماس بگیرند.»

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه، روی دستاوردهای مدیریت‌های تعلیم و تربیه، دعوت و ارشاد، تعمیرات و انجنیری، جرایم جنایی، تروریزم و مواد مخدر آن قوماندانی معلومات داد و گفت: «در یک سال گذشته، یک صدوپنجاه و شش واقعه قتل در سطح شهر کابل و چهارده ولسوالی کابل رخ داده است که در پیوند به آن دوصد و ۳۶ تن بازداشت شده اند.»

وی گفت که دراین مدت پنجصدو پنجاه و سه قضیه سرقت منازل، اجناس قیمتی مثل مبایل و غیره رخ داده و ۹۰۱ تن در پیوند به آن دستگیر شده اند و همچنان یک هزارو نُه صدو ۲۰ واقعه دیگر مثل خودکشی، غصب، سرقت، موتر وموترسایکل، زورگیری، مواد مخدر، فریبکاری٬ رشوه، جنگ‌های ذات البینی و قضایای دیگر به وقوع پیوسته است که در رابطه به آن یک هزارو هشتصدوسی وشش نفر بازداشت شده اند.

زدران همچنان، روی دستاوردهای یک ساله روی هربخش به تفصیل معلومات ارایه کرده واز همشهریان خواست، با نیروهای پولیس همکاری نموده در صورت ضرورت با شماره‌های قوماندانی امنیه کابل، به تماس شوند.

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!