Connect with us

ورزش

همراه با جام جهانی 2014/ صعود فرانسه و اکوادور از گروه ایی

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

fifa-world-cup-2014-brasil-brouge-twickenham-london-surrey-showing-games-on-tv

تماشاگران رقابت های جام جهانی 2014 برازیل شب گذشته آخرین بازی های دور گروهی تیم های حاضر در گروه پنج این رقابت ها بودند که طی این دیدارها تیم های ملی فرانسه و سوییس موفق شدند که جواز صعود به دور دوم بازی ها را به دست بیاورند.

در رقابت های شب گذشته از ساعت دوازده و سی دقیقه، دو دیدار همزمان از گروه E جام حهانی برگزار شد که فرانسه به مصاف اکوادور رفت و سوییس نیز رو در روی هندوراس قرار گرفت.

تا پیش از این دیدار تیم های ملی فرانسه با 6 امتیاز، اکوادور با 3 امتیاز، سوییس هم با 3 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سوییس و هندوراس بدون امتیاز رده بندی این گروه را تشکیل می دادند و نکته جالب در مورد این گروه اینکه هر چهار تیم این گروه روی کاغذ و با معادلات ریاضی، چانس صعود به دور دوم بازی ها را داشتند.

در رقابت های شب گذشته این گروه که آخرین دیدار تیم ها در این مرحله به شمار می رفت، دیدار تیم های ملی فرانسه و اکوادور، علی رغم برتری و تسلط نسبی خروس های آبی (لقب تیم ملی فوتبال فرانسه) با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این تساوی تیم ملی فوتبال فرانسه با کسب 7 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین این گروه جواز صعود به دور حذفی رقابت های جام جهانی را به دست آورد و تیم ملی اکوادور نیز علی رغم تمام شایسته گی هایی که داشت و با کسب 4 امتیاز از سه دیدار خود، مجبور به وداع با جام جهانی گردید.

در این دیدار آنتونیو والنسیا (A.VALENCIA) کاپیتان تیم ملی اکوادور با دریافت کارت سرخ از «مونالیز دو» (MONALIZ DU)داور اهل بورکینافاسو، از بازی اخراج شد.

هم چنان در پایان این دیدار الکساندر دومینگوئز (DOMINGUEZ.A) دروازه بان تیم ملی فوتبال اکوادور که با درخشش فوق العاده خود بارها مانع از گلزنی بازیکنان فرانسه شد، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

در دیگر دیدار این گروه نیز دو تیم ملی سوییس و هندوراس در برابر هم صف آرایی کردند که در پایان این دیدار تیم ملی سوییس با درخشش شکیری(SHAQIRI) مهاجم نام آشنای خود با 3 گل هندوراس را بدرقه کرد.

در این دیدار شکیری (SHAQIRI)در دقایق 6، 61 و 71 هر سه گل تیم ملی فوتبال سوییس را وارد دروازه تیم ملی هندوراس نمود تا دومین هتریک بازی ها جام بیستم را به نام خود ثبت نماید، این بازیکن در پایان جایزه بهترین بازیکن میدان را به دست آورد.

با این نتیجه، سوییس با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه E جشن صعود به دور دوم بازی ها را برپا کند و هم سومین شکست تیم ملی هندوراس در این رقابت ها را بر این تیم تحمیل نماید. شکیری در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

به این ترتیب در مرحله بعدی این بازی ها، تیم ملی فرانسه به عنوان صدرنشین گروه E به مصاف تیم دوم گروه F یعنی نایجریا خواهد رفت و تیم دوم گروه E سوییس نیز رو در روی صدرنشین گروه F آرجنتاین قرار خواهد گرفت.

////////////////////

همراه با جام جهانی / گروهF : آرجنتاین با مسی ونایجریا با شکست صعود کردند

دو دیدار پایانی گروه F رقابت های جام جهانی فوتبال شب گذشته از ساعت هشت و سی دقیقه، به صورت همزمان برگزار شد.

در رقابت های این گروه پیش از این آرجنتاین با کسب دو پیروزی صعود خود به دور دوم بازی ها را مسجل کرده بود، نایجریا با 3 امتیاز و ایران هم با یک امتیاز هم چنان چانس صعود داشتند و تیم ملی بوسنی نیز با قبول دو شکست از دو دیدار قبلی خود، تنها برای اعاده حیثیت پای به میدان رقابت می گذاشت.

در یکی از دیدارهای این گروه دو تیم ملی ایران و بوسنی و هرزگوین در برابر هم قرار گرفتند که ایران نیم نگاهی نیز به نتیجه دیدار تیم های آرجنتاین و نایجریا داشت، چرا که در صورت پیروزی با بیشتر از یک گل در برابر بوسنی و شکست احتمالی نایجریا برابر آرجنتاین، می توانست جشن صعود به دور دوم بازی ها را برپا کند.

اما ديدار تيم‌هاي ايران و بوسني با نتيجه 3 بر يک به سود بوسني به پايان رسيد و ایران از ادامه مسابقات حذف شد.

در دیدار ادن ژکو (E.DZEKO) در دقیقه 23، میرالم پیانیج (M.PJANIC) در دقیقه 59 و ورساسویچ (VRSAJEVIC) در دقیقه 83 برای بوسنی گلزنی کردند و تک گل ایران نیز در دقیقه 82 توسط رضا قوچان نژاد (REZA) به ثمر رسید.

در پایان این دیدار ادن ژکو (E.DZEKO) به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

جدال تيم‌هاي نايجريا و آرجنتاين با برتري شاگردان آلخاندرو سابه يا (سرمربی تیم ملی آرجنتاین) به اتمام رسيد، تا اين تيم به همراه نايجريا به دور دوم صعود کنند.

در دیگر دیدار گروه F تيم‌ ملی فوتبال آرجنتاين موفق شد با نتیجه نزدیک سه بر دو از سد نايجريا بگذرد و چهارمین تیمی نام بگیرد که با کسب 9 امتیاز کامل دور گروهی، به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی صعود می کند.

براي آلبي‌سلسته در این دیدار ليونل مسي (L.MESSI) دو بار و در دقایق 3 و 45 و روخو در دقیقه 50 موفق به گلزنی شدند و هر دو گل تیم ملی نایجریا نیز توسط احمد موسی (MUSA) در دقایق 4 و 47 به ثمر رسید.

با اين نتيجه تيم‌ آرجنتاين به عنوان تيم نخست و نايجريا هم به عنوان تيم دوم گروه F به مرحله يک‌هشتم نهايي جام بيستم صعود کردند.

در پایان این دیدار ليونل مسي (L.MESSI) کاپیتان تیم ملی آرجنتاین که با دو گل خود به جمع گلزنان چهار گله جام بیستم رسید، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

در پايان ديدارهاي گروه F آرجنتاين با 9 امتياز صدرنشين شد و تيم‌هاي نيجريه، بوسني و ايران به ترتيب با 4، 3 و يک امتياز در مکان‌هاي دوم تا چهارم ايستادند.

به این ترتیب در مرحله بعدی مسابقات جام جهانی که به صورت حذفی برگزار می شود، تیم ملی آرجنتاین به عنوان صدرنشین گروه F جام جهانی به مصاف تیم دوم گروه E سوییس خواهد رفت و تیم دوم گروه F نایجریا نیز در برابر فرانسه تیم نخست گروه E صف آرایی خواهد کرد.

//////////////////

همراه با جام جهانی 2014/ شب آخر بازی های دور گروهی

امشب آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت های جام جهانی از دو گروه G و H برگزار خواهد شد تا تکلیف آخرین تیم های صعود کننده به دور بعد رقابت های جام جهانی 2014 برازیل مشخص شود.

در بازی های امشب ابتدا دو بازی به صورت همزمان از ساعت هشت و سی دقیقه برگزار می شود که طبق برنامه آلمان، حریفی به نام امریکا را پیش رو دارد و پرتگال کم امید نیز به مصاف گانا می رود.

در جدول رقابت های این گروه آلمان و امریکا با کسب چهار امتیاز و به دلیل تفاوت در تفاضل گل در رده های اول و دوم گروه ایستاده اند و گانا و پرتگال نیز با کسب تنها یک امتیاز و البته تفاضل گل رده های سوم و چهارم این گروه را به خود اختصاص داده اند.

دو دیدار در شرایطی کاملا متفاوت برگزار می شود، در صورتی که دیدار تیم های ملی آلمان و آمریکا با تساوی به پایان برسد، هیچ یک از دو تیم گانا و پرتگال چانسی برای صعود به دور دوم بازی ها را نخواهند داشت، اما اگر یکی از دو تیم آلمان و یا امریکا در جدال رو در روی خود موفق به شکست دیگری شوند، گانا و پرتگال نیز می توانند با پیروزی در برابر رقیب خود البته با تعداد گل بالا، به صعود امیدوار باشند.

دیگر دیدارهای امشب از گروه H برگزار خواهد شد. در این گروه تیم ملی فوتبال بلجیم با کسب دو پیروزی، صعود خود به دور دوم بازی ها را مسجل ساخته است. الجزایر 3 امتیاز از دو دیدار قبلی خود اندوخته و در رده دوم قرار گرفته و امید بیشتری برای صعود به دوم دوم بازی ها دارد، روسیه و کوریای جنوبی نیز با یک تساوی حاصل از دیدار رو در روی خود، در رده های بعدی این گروه قرار گرفته اند و البته هم چنان از چانس صعود به دور دوم بازی ها برخوردار هستند.

در دیدارهای پایانی این گروه که از ساعت دوازده و سی دقیقه به صورت همزمان برگزار می شود، تیم ملی فوتبال بلجیم برای کسب سومین پیروزی خود به مصاف کوریای جنوبی می رود و کوریای جنوبی نیز با نیم نگاهی به دیگر بازی این گروه، به دنبال پیروزی بر بلجیم و صعود احتمالی به دور بعدی رقابت ها است.

هم چنان الجزایر در حالی به مصاف روسیه می رود که با کسب پیروزی می تواند جواز صعود به دور دوم بازی ها را به دست آورد و در سوی مقابل روس ها نیز امیدوارند که بلجیم از کوریای جنوبی امتیاز بگیرد و خودشان با پیروزی برابر الجزایر به دور بعدی این رقابت ها صعود نمایند.

در پایان رقابت های امشب، تیم ها دو روز استراحت خواهند کرد و مرحله حذفی بازی های جام جهانی از روز شنبه هفته آینده مجددا از سر گرفته خواهد شد.

لازم به تذکر است که حق پخش انحصاری این رقابت ها در افغانستان متعلق به شبکه های آریانا و آریانا نیوز است و این مسابقات همه روزه به صورت مستقیم و قانونی از این شبکه ها به نشر می رسند.

Advertisement

ورزش

مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۳)

مراسم افتتاحیه مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان (اِی‌سی‌اِل) امروز (شنبه، ۱ ثور) با شور و هیجان به میزبانی میدان سبز در کابل آغاز شد. در نخستین دیدار این مسابقات تیم «ابومسلم فراه» با نتیجه دو بر صفر تیم «سرسبز یاشلر فاریاب» را شکست داد. این رقابت‌ها به‌گونه‌ زنده، قانونی و انحصاری با حمایت مالی انرژی ویکتور از شبکه جهانی تلویزیون آریانا نشر می‌شود.

لطف‌الله ستانکزی، رئیس بخش تجارتی تلویزیون آریانا در مراسم افتتاحیه لیگ قهرمانان افغانستان گفت: «هدف ما این است که فوتبال در افغانستان رشد کند و قهرمانان ملی ما دستاوردهای بیشتری داشته باشند و از افغانستان نمایندگی خوب کنند.»

مسوولان فدراسیون فوتبال همچنان در این مراسم گفتند که این دور رقابت‌‌ها متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و در این بازی‌ها بازیکنان خارجی نیز حضور دارند.

محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در این زمینه ابراز کرد: «ما امروز یک لیگ متفاوت از لیگ‌های برتر گذشته داریم، چون امنیت سرتاسری در طول چهل سال گذشته در افغانستان وجود نداشت. خوشبختانه با این امنیت سرتاسری، امروز بازیکنان خارجی در ترکیب تیم‌های فوتبال افغانستان حضور دارند. بازیکنان از افریقا، ایران و پاکستان شامل ترکیب تیم‌های فوتبال در افغانستان شدند.»

آقای کارگر افزود: «ورزشکاران ممثل اراده یک ملت اند. امروز ورزشکاران ما هستند که توانسته اند در میادین بین‌المللی افتخارات بزرگی برای کشور شان کسب کنند.»

در همین حال، مسوولان ریاست تربیت بدنی و ورزش نیز در این مراسم گفتند که در رشد تمامی رشته‌های ورزشی مشمول فوتبال در کشور متعهد هستند.

احمدالله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش علاوه نمود: «پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر هند یک دستاورد مهم در بخش ورزش بود. ان‌شاء‌الله کوشش می‌کنیم که گام‌های بیشتری را در بخش ورزش برداریم و ورزش را توسعه دهیم. ورزش را از مرکز به ولایت‌ها و ولسوالی‌ها گسترش می‌دهیم و ورزش را همگانی می‌کنیم.»

قابل ذکر است که این رقابت‌ها برای ۳۳ روز طی ۶۶ مسابقه با اشتراک ۱۲ تیم برتر که عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، واحدی کندز، اتک انرژی هرات، سرخ‌پوشان هرات، عصمت لغمانی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم اف‌سی سرپل، خراسان، عینو مینه‌ کندهار، عدالت فراه اف‌سی، موج ساحل می‌باشد، برگزار می‌شود.

Continue Reading

ورزش

راشد خان استرالیا را به خروج از لیگ بیگ بش تهدید کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

پس از آنکه بورد کریکت استرالیا سلسله مسابقات ۲۰ آوره در برابر افغانستان را به تعویق انداخت، راشد خان، ستاره کریکت افغانستان، گفته است که در مورد اشتراک اش در لیگ بیگ بش سال ۲۰۲۵ تجدید نظر خواهد کرد.

اداره کریکت استرالیا توضیح داده که تصمیم اش را در مورد مسابقات با افغانستان پس از مشورت با دولت استرالیا به دلیل «وخامت قابل توجه حقوق بشر برای زنان و دختران» در افغانستان انجام داده است. راشد خان با شکستن سکوت خود در مورد موضع اداره کریکت استرالیا گفته که خروج کریکت استرالیا از این سلسله مسابقات دردآور است.

راشد خان گفته است: «این درد آور است. شما واقعاً می‌خواهید در برابر بهترین تیم‌ها بازی کنید و اینجاست که کریکت شما بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کند. شما فقط این فرصت را دارید که مقابل آنها [استرالیا] در جام جهانی بازی کنید، اما نه در سلسله بازی های دوجانبه.»

به باور راشد خان، این سلسله مسابقات یک فرصت بزرگ یادگیری برای افغانستان بود، چون بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای رشد ورزش در کشور بسیار مفید می‌باشد.

راشد خان تصریح کرد: «اخیراً، ما سه مسابقه ۲۰ آوره مقابل هند بازی کردیم، و این به ما کمک زیادی کرد. ما نزدیک بود ۲۰۰ دوش [۲۱۲ دوش] را مقابل هند پوره کنیم. تصور کنید اگر آن را بازی نمی کردید، اعتماد به نفس از کجا می آمد؟ بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای ما خیلی با ارزش است.»

راشد خان همچنین در مورد اشتراک اش در بازی‌های آینده لیگ بیگ بش صحبت کرده و گفت: «شما نمی خواهید با هم تیمی‌های من بازی کنید و می‌خواهید با من بازی کنید. پس فرق اش چیست؟ یعنی من هم تیمی‌هایم را کنار می‌گذارم. کشورم را هم کنار می‌گذارم.»

این سومین باری بود که استرالیا تصمیم گرفت که بازی‌های دوجانبه با افغانستان را انجام ندهد.

در سال ۲۰۲۱، اولین مسابقه تست بین استرالیا و افغانستان به تعویق افتاد. سال گذشته، سلسله مسابقات یک‌روزه بین المللی لغو شد.

راشد خان در حال حاضر برای تیم گجرات تایتنز در لیگ برتر هند بازی می‌کند.

Continue Reading

ورزش

تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا مقابل ایران شکست خورد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ حمل) در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ایران شکست خورد.

این بازی میان تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و ایران در گروه «دی» این مسابقات در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.

یگانه گول افغانستان را مهران غلامی به ثمر رساند.

ملی‌ پوشان فوتسال کشور در دومین بازی این رقابت‌ها روز شنبه هفته آینده در برابر بازیکنان کویت قرار می‌گیرند.

افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا با تیم‌های ایران، بحرین و کویت هم‌گروه است.

گفتنی است که جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال روان میلادی و راهیابی به جام جهانی میان شانزده کشور به میزبانی تایلند در حال برگزاری است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!