اخبار ساحوی

کمبود مراکز صحی در ولسوالی اشکمش ولایت تخار

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۱)

باشندگان ولسوالی اشکمش ولایت تخار می‌گویند که این ولسوالی با کمبود مراکز صحی، مکاتب و برق رو به رو است و از امارت اسلامی می‌خواهند تا نهادهای که خدمات عامه ارایه می‌کنند را در این ولسوالی فعال سازند.

مسئولان محلی اما می‌گویند که مشکلات مردم این ولسوالی را اولویت بندی کرده اند و درپی رفع این مشکلات هستند. شماری از باشندگان ولسوالی اشکمش ولایت تخار اینجا در مرکز ولسوالی گردِهم آمده اند تاخواست ها ومشکلات باشندگان ساکن درین ولسوالی را بامسئولین امارت اسلامی شریک سازند.

خرابی سرک، نبود برق، کمبود ادویه درمراکز صحی، نبود ساختمان های معیاری برای مکاتب از مشکلات عمده در این ولسوالی محسوب میشود.

هدایت الله، بزرگ قومی می گوید که:” از مقامات امارت اسلامی خواهش داریم در قسمت بازسازی با ما همکار باشند به ما کلینیک ۵۰ بستر نیاز داریم قبلا وعده داده شده بود هنوز عملی نشده است.” عزیز الله، باشنده ولسوالی اشکمش تخارمی گوید که:”

“متاسفانه که ولسوالی اشکمش از کار باز سازی پسمان است در سال های گذشته این ولسوالی امتیاز کمتری داشته سرک ها، پل ها و مکاتب همه ما مردم تخریب شده است.”

مردم این ولسوالی از امنیت راضی اند و نمی خواهند که دیگر ولسوالی شان گواه جنگ و درگیری باشد.

یک تن از باشنده گان دیگر این ولسوالی می گوید که :” آنها که بغاوت میکنند کدام حقات را امارات نداده بیا ملت با تو است این جرات را داریم که از طریق سخن از مقام ها حق خود را طلب کنیم “.

مقام های محلی میگویند که مشکلات این ولسوالی را اولویت بندی کرده اند و بر اساس آن به این مشکلات رسیدگی خواهد شد. لعل محمد زرقاوی، ولسوال اشکمش تخار می گوید که:” “ما و شما هماهنگی داشته باشیم تمامی مشکلات حل میشود از لحاظ اقتصادی بازسازی از هر لحاظ که باشد مسوولان با مردم وبزرگان و هموطنان با مسوولان که مشاوره و تفاهم داشته باشن همه حل میشود”.

این درحالی است که روند بازسازی در بخش های از ولایت تخار جریان دارد و صدها تن نیز سرگرم کار در این پروژه ها هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل