Connect with us

رویداد های اخیر

دلجویی امارت اسلامی از کودکان بی‌سرپرست نیروهای امنیتی حکومت پیشین در هرات

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۱)

ده‌ها تن از کودکان بی‌سرپرست در هرات که سال‌ها می‌شود نان‌آور خانواده شان را در جنگ‌های بیست سال اخیر از دست دادند کمک‌های غذایی ولباس دریافت کردند.

این برنامه به خاطر دلجویی از خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی حکومت گذشته و مجاهدین امارت اسلامی راه اندازی شده است.

برخی خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی خواهان رسیدگی حکومت به اطفال یتیم هستند، آنها می‌گویند حقوق سالانه بازماندگان نیروهای امنیتی پرداخت نمی‌شود و آنها در شرایط سخت زندگی می‌کنند.

کودکان که طی دو دهه گذشته تنها نان آور خانواده شان را از دست داده اند، این روزها در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند. اداره محلی هرات به خاطر دلجویی از این کودکان برای شان لباس نو آماده کرده است.

نعیم الحق حقانی، رییس اطلاعات وفرهنگ هرات گفت:” کسانیکه خود را ناگوار می‌بینند و احساس می کنند که شاید به چشم دیگر دیده شوند، بناء باید این احساس از آنها دور شود و احساس خوشی به تمام خانه‌های افغان‌ها برگردد و اینکه یک پیام واضح و مشترک را بتوانیم داشته باشیم که ملت ما دیگرعلاقمند یتیم شدن نیست.”

شماری از این کودکان فرزندان قربانیان نیروهای امنیتی حکومت پیشین هستند، برخی‌ها هم فرزندان نیروهای امارت اسلامی می‌باشند. هر کدام شان نفرت شان را نسبت به جنگ نشان میدهند و می‌گویند زندگی بدون پدر برای شان سخت می‌گذرد.

محب الله، طفل یتیم گفت:” نمی‌خواهیم که هیچکس مثل ما یتیم شود، پدرهای شان در بالای سر شان باشد تا اینکه احساس یتیم بودن نکنند.”

زبیر، طفل یتیم دیگر گفت:”امروز اگر پدر در کنار ما می‌بود خیلی خوشحال می‌بودیم، چونکه در آستانه عید ما بدون پدر هستیم.”

وجیهه، طفل یتیم دیگر گفت:” من از وقتیکه پدر خود را از دست داده ام فکر می‌کنم دیگر هیچکس نیست که از من حمایت کند، اما امیدوار هستم که امارت اسلامی و حکومت کنونی بتواند همکاری کند و مشکلات ما را رفع کند.”

برخی خانواده های قربانیان نیروهای امنیتی تاکید می کنند که طی هشت ماه گذشته حقوق دریافت نکرده اند، بناء در وضعیت کنونی با مشکلات زیادی اقتصادی روبرو هستند.

عبدالتواب، برادر سرباز جان باخته حکومت پیشین گفت:” کسی که ۱۰ هزار افغانی خرج زندگی اش می‌شد، متاسفانه ۹ ماه می‌شود که قطع شده است، همان ده هزار افغانی خرج حد اقل شش نفر خانواده بود، امروز او نان خوردن ندارد، بیایند همان معاش شهید را حد اقل ۵۰ فیصد را پرداخت کنند.”

محمدآصف، برادر سرباز جان باخته امارت اسلامی دراین باره گفت:”من یک برادر جوان خود را از دست دادم که طفل هایش باقی ماندند، اما حالا نمی‌توانیم عید خوش و خوب را تجلیل کنیم.”

طی جنگ‌های دو دهه اخیر ده‌ها هزار نیروی امنیتی هم از حکومت پیشین و هم از امارت اسلامی جان باختند. در حال حاضر هزاران کودک یتیم با شرایط سخت زندگی می کنند.

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشست شش جانبه در ازبیکستان اشتراک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

حمیدالله اخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی جهت ملحق شدن به دهلیزی شش جانبه، روزگذشته (سه‌شنبه، ۴ثور) در رأس یک هیئت به ازبیکستان سفر کرد و در نشست شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و ازبیکستان اشتراک کرد.

هیئت افغانستان با هیئات کشورهای دیگر در این نشست، در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان بحث نمود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که در حاشیه این نشست سرپرست این وزارت با معینان وزارت ترانسپورت روسیه و بلاروس نیز دیدار نموده است.

همچنان سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با معینان وزارت ترانسپورت کشورهای روسیه و بلاروس در باره گسترش انتقالات ترانزیتی میان افغانستان و روسیه، افغانستان و بلاروس و فراهم شدن تسهیلات ترانسپورتی گفتگو کرده است.

این وزارت افزوده است که سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با وزیر ترانسپورت و نماینده خاص رئیس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان نیز دیدار دوجانبه داشته و در باره گسترش انتقالات ترانسپورت جاده‌ای میان دو کشور گفتگو نموده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!