Connect with us

رویداد های اخیر

NIGARISH 13 Oct 2018 | نگرش: شریک نمودن نتایج سفر خلیلزاد با مقامات افغان

منتشر شده

در

رویداد های اخیر

جاپان به سیلاب‌زدگان افغانستان کمک اضطراری می‌کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

سفارت جاپان در کابل روز پنجشنبه اعلام کرد که به مردم سیل‌زده در شمال افغانستان کمک اضطراری می‌کند.

براساس اعلامیه صادر شده از سوی این سفارت، امدادرسانی از طریق سازمان همکاری‌های بین‌المللی جاپان با همکاری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر و همچنان با کمک جمعیت هلال احمر افغانستان انجام خواهد شد.

این کمک‌ها شامل خیمه، کمپل و سایر اجناس ضروری می‌باشد.

در اعلامیه آمده است: «جاپان تصمیم گرفته تا برای حمایت از مردم آسیب‌دیده از سیل به افغانستان کمک اضطراری کند. ما همیشه در کنار مردم افغانستان خواهیم بود.»

در همین حال، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده که در نتیجه سیلاب‌ها در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار ۸ هزار و ۹۷۵ خانه تخریب شده‌‌ است.

روسیه نیز گفته است که در صورت نیاز برای سیلاب‌زدگان کمک می‌کند.

گفتنی است که سازمان همکاری اسلامی از کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادی همچنان درخواست کرده تا برای کمک به سیلاب‌زدگان افغانستان وارد عمل شوند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های روسیه و هند در مورد وضعیت افغانستان گفتگو نمودند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

نماینده خاص روسیه برای افغانستان در سفری به هند با مقام‌های وزارت خارجه آن کشور مسایل مربوط به افغانستان را مورد بحث و گفتگو قرار داده است.

وزارت خارجه‌ی هند با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که جی پی سینگ، منشی مشترک وزارت امور خارجه این کشور و ضمیرکابلوف، نماینده خاص رییس جمهور روسیه برای افغانستان در این دیدار در مورد نیاز به کمک‌های انکشافی برای حمایت از رفاه مردم افغانستان صحبت کرده و بر اهمیت گفتگوها در این باره تأکید کردند.

در بخشی از اعلامیه‌ی وزارت خارجه هند آمده است که: «هند و روسیه امروز در دهلی نو در مورد افغانستان، رایزنی‌های دوجانبه داشتند. ضمیر کابلوف، فرستاده خاص ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان و جی پی سینگ، منشی مشترک، وضعیت کنونی افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت ارایه کمک‌های انکشافی برای رفاه مردم افغانستان تأکید کردند.»

همزمان با این ، فرستاده خاص چین برای افغانستان نیز با عصمت‌الله ایرگاشِف، همتای ازبیکستانی‌اش در باره افغانستان دیدار و گفتگو کرده است. یو شیائویونگ در حساب ایکسش خود نوشته که افزایش همکاری برای صلح و بازسازی افغانستان، از محورهای دیدار دو طرف بوده است.

در همین حال، امارت اسلامی می‌گوید که از اثر تلاش‌های دیپلومایتک امارت اسلامی روحیه‌ی خوب همکاری در منطقه نسبت به افغانستان شکل گرفته و کشورها درک کرده اند که امنیت و ثبات پایدار در افغانستان به نفع همه کشورها است.

پیشتر، رزا اتونبایوا نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان نیز در سفری به تهران با مقام‌های ایرانی در باره‌ی مسایل مربوط به افغانستان دیدار و گفتگو کرده بود که بر بنیاد اعلامیه‌ی وزارت خارجه ایران محور اصلی این گفتگوها ایجاد همسویی و موضع مشترک کشورهای منطقه به‌شمول ایران در قبال افغانستان بوده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

چین از معاون سیاسی رییس الوزرا دعوت کرده تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار روز چهارشنبه (۲۶ثور) با معاون سیاسی رییس الوزرا، از وی دعوت کرده است تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند.

در این دیدار ابتدا سفیر چین بر همکاری کشورش با امارت اسلامی تاکید کرده، گفته است که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفتۀ آقای ژاو شینگ، جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به‌خصوص نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی می‌باشد.

از سوی دیگر مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکری نموده و گفت که امارت اسلامی به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

آقای کبیر همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی را به نفع مردم افغانستان دانست و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رُشد اقتصادی در کشور گردد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!