صحت

آغاز دور چهارم تطبیق واکسین پولیو در غرب کشور

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱, ۱۴۰۱)

قرار است چهارمین دور تطبیق برنامه واکسین پولیو درغرب کشور روز دوشنبه (۲جوزا) آغاز گردد. مسوولان حوزوی کمپاین پولیو می‌گویند قرار است بیش از یک میلیون کودک در این دور واکسین شوند.

در حال حاضر مشکلی جدی در برابر تطبیق برنامه واکسین پولیو وجود ندارد و تیم‌های تطبیق کننده واکسین از روز دوشنبه به دروازه خانه ها می روند تا دو قطره واکسین را به اطفال زیر سن پنج سال برسانند.

محمدآصف کبیر، معاون صحت عامه هرات می گوید که:” آمادگی‌های لازم درهرات و حوزه غرب برای تطبیق کمپاین واکسین پولیو گرفته شده و آموزش های لازم برای کارمندان داده شده است که تقریبا در حدود پنج هزار کارمند در تطبیق، نظارت و مراقبت از کمپاین پولیو توظیف شده اند”

عبدالوحید رحمانی، مسوول حوزوی برنامه واکسیناسیون در هرات می گوید که:”هدف ما در ولایت هرات ۷۱۰ هزار طفل زیر پنج سال است که ما باید برای آنها واکسین را تطبیق بکنیم که خوشبختانه ما در کمپاین قبلی هم به هدف خود رسیده بودیم و امیدواریم که دراین دوره هم ما برسیم.”

ریاست صحت عامه هرات می‌گوید تنها در این ولایت ۷۱۰ هزار کودک قرار است واکسین پولیو دریافت کنند، همچنان در بادغیس نیز حدود ۱۸۰ هزار طفل واکسین خواهند شد.

محمدآصف قانت، رییس صحت عامه بادغیس می‌گوید که:” در این دور کمپاین ۱۸۰ هزار و ۴۸۹ طفل مورد هدف ما است که کوشش می کنیم هیچ طفل از این کمپاین باقی نماند.”

فضل الحق فرجاد، مسوول برنامه واکسین پولیو در غور می‌گوید که :” به تمام نقاط غور و خانه به خانه این کمپاین ادامه خواهد داشت و خوشبختانه که هیچ مانع فرا راه ما وجود ندارد.”

با این حال تیم های صحی مصروف انتقال بسته های واکسین به مراکز صحی ولسوالی ها هستند و قرار است به گونه خانه به خانه این کمپاین تطبیق شود.

تیمورشاه، باشنده هرات می گوید که:” در مقابل جلوگیری از فلج اطفال کوشش کنند که طفل های خود را واکسین کنند و با تیم های صحی و واکسیناتورها همکاری کنند و در مدت چهار روز که ما برنامه واکسین پولیو را داریم بتوانیم به درستی تطبیق کنیم.”

درحال حاضر افغانستان و پاکستان کشورهای هستند که هنوز هم واقعات پولیو را دارند و کاملا محو نشده است. یک واقعه پولیو طی سال جاری میلادی در ولایت پکتیکا ثبت شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل