Connect with us

رویداد های اخیر

اردوغان: منتظر پاسخ امارت اسلامی درمورد میدان هوایی کابل هستیم

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفته که انقره پیشنهاد کرده است تا میدان هوایی کابل را با قطر و امارات متحده عربی مدیریت کند و منتظر پاسخ امارت اسلامی در این زمینه است.

اردوغان این اظهارات را روز گذشته (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری در پایان اجلاس سران ناتو در مادرید، پایتخت هسپانیه بیان کرده است.

بسیاری از خطوط هوایی معتبر جهانی که به میدان هوایی بین‌المللی کابل پرواز داشتند، پس از تغیر رژیم در افغانستان پروازهای خود را متوقف کردند.

ترکیه و قطر از ماه ها به اینسو تلاش دارند تا توافقی درباره مدیریت میدان هوایی کابل حاصل شود.

حدود یک ماه پیش، امارت اسلامی توافقی را با یک شرکت اماراتی برای انجام خدمات حمل و نقل زمینی میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات امضا کرد.

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده‌ها خانواده نیازمند در هرات از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در ولایت هرات دوشنبه (۲۸حوت) از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند. مسوولان این بنیاد در هرات می‌گویند که نیازمندان پس از ارزیابی شفاف، شناسایی و از بسته‌های کمکی مستفید شدند.

به گفته‌ آنان، این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج و روغن می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان، خانواده‌های نادار در دیگر ولایت‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

فقر و بیکاری در کشور سبب شده تا مردم بیشتر به کمک نیاز داشته باشند، از این رو بنیاد بیات به دنبال کمک به خانواده‌های نادار است.

دریافت کنندگان این بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات، از دیگر نهادهای خیریه نیز می‌خواهند که به آنان کمک کنند.

بنیاد بیات در دو دهه گذشته بر علاوه کمک‌های رمضانی و زمستانی، همواره به آسیب دیده‌گان حوادث کمک کرده و همچنان در نوسازی و باز سازی نهادهای تعلیمی، صحی و تطبیق پروژه‌های عمرانی نقش فعال داشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!