رویداد های اخیر

ادامه کمک‌های بنیاد بیات به زلزله‌زدگان هرات؛ ده‌ها خانواده در ولسوالی گلران کمک شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۵, ۱۴۰۲)

به سلسله کمک‌های زمستانی بنیاد خیریه بیات برای آسیب‌دیدگان زلزله‌های اخیر در هرات، این‌بار به ده‌ها خانواده در ولسوالی گلران این ولایت کمک توزیع شده است. خانواده‌های آسیب‌دیده در دورترین قریه‌های ولسوالی گلران این بسته‌های کمکی را دریافت کرده‌اند.

مسوولان این بنیاد می‌گویند که روند توزیع کمک‌ها به خانواده‌های آسیب‌دیده ادامه دارد و تلاش می‌کنند تا بسته‌های کمکی را به مناطق که کمتر همکاری صورت گرفته بفرستند.

به گفته آنان، این کمک‌ها شامل لباس، کمپل و لوازم آشپزخانه می‌باشد.

محمدعارف عمر، معاون ولسوالی گلران هرات، می‌گوید: «تشکری از بنیاد بیات می‌کنیم با وجود اینقدر مشکلات و تکالیف که متحمل شدند و به دورترین نقطه ولسوالی گلران کمک کردند.»

از سویی هم، خانواده‌های آسیب‌دیده در این ولسوالی می‌گویند تا حالا هیچ نوع کمکی دریافت نکرده‌اند و این اولین بسته‌های کمکی می‌باشد که به آن‌ها رسیده است.

ملاغیب الله، آسیب‌دیده، می‌گوید: «تشکری می‌کنیم از موسسه بنیاد بیات که این راه دور و پر مخاطره را طی کردند و برای ما کمک کردند.»

هرچند زلزله‌های هرات آسیب چندانی به قریه‌های ولسوالی گلران نرسانده است اما مردم به دلیل ترس از ادامه پس لرزه‌ها مجبور هستند شب و روز خود را در زیر خیمه‌ها سپری کنند. آن‌ها می‌گویند در شرایط کنونی نیاز فوری به کمک‌های اولیه دارند.

زمین لرزه‌های اخیر در هرات خسارات هنگفت مالی و جانی را بر مردم هرات وارد کرده است، در خیلی از قریه‌های آسیب‌دیده هنوز کمک‌های اولیه به مردم نرسیده اما کمک‌های بنیاد بیات همچنان برای آسیب‌دیدگان در این ولایت ادامه دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل