رویداد های اخیر

حقانی: پاکستان با اخراج اجباری مهاجرین به شمول افغان‌ها همه را «خفه» کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۵, ۱۴۰۲)

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله روز یکشنبه (۵ قوس) در سفرش به ولایت غزنی با مسوولین محلی، علما، بزرگان قومی و جوانان دیدار کرد.

در این دیدار، آقای حقانی گفت که پاکستان با اخراج جبری مهاجرین به شمول افغان‌ها همه را «خفه» کرده است.

آقای حقانی گفت: «گرچه مردم و علمای پاکستان در دو انقلاب گذشته، با افغان‌ها رویه خوب داشتند، اما با اخراج جبری مهاجرین به شمول افغان‌ها همه را خفه نمود که این عمل آنها هیچ توجیه قانونی ندارد و یک پلان ناعادلانه بوده که با محکومیت‌های بیرونی و درونی روبرو شد.»

وی همچنان از تاجران، افراد ثروتمند و مردم عام خواست که با مهاجرین افغان کمک کنند و در کنار تهیه سرپناه در فروش مواد و لوازم ضروری با آنها مدارا کنند.

سرپرست وزارت داخله در جریان صحبت‌های خود گفت: «به شهامت افغان‌ها، اراده‌های مقدس و قوت جوانان آزادی افغانستان را به حیث یک ملت به دست آوردیم، هر افغان باید در آبادی وطن سهم خود را ایفا کند تا شکر نعمت بدست آمده را ادا کنیم.»

به گفته حقانی، بیش از هر وقت دیگر امور آبادی و نوسازی به شدت ادامه دارد. او گفته است: «فضای جنگی به فضای امن مبدل شده است و به جای بینظمی‌ها و خودسری‌ها، نظام وارث به وجود آمده است.»

آقای حقانی بر برادری، تحمل و روابط خوب تاکید کرده و از مسوولین خواست که زیر تاثیر قدرت قرار نگیرند و با مردم خوبی و تعامل نیک داشته باشند.

محمد امین عمری، والی ولایت غزنی، به نمایندگی از مردم این ولایت، از همکاری و تلاش‌های وزارت امور داخله ابراز امتنان نمود.

او همچنان در مورد تهیه سرپناه ابتدایی به مهاجرین اخراج شده از کشورهای همسایه و ارایه خدمات حکومت به مهاجرین معلومات داده و از مردم خواست تا با مهاجرین همکاری و کمک کنند.

عبدالرحمن، رییس محکمه مرافعه غزنی در مورد عدل و انصاف صحبت کرده گفت: «امارت اسلامی نظام عدالت، شفافیت و انصاف است.»

سید گل محمد متعمدی، بزرگ مردم شعیه غزنی با اشاره به تاریخی بودن این ولایت گفت: «غزنی از هزاران سال به اینسو مرکز تمدن اسلامی، مکان بزرگترین شخصیت‌ها مثل سلطان محمود غزنوی و حکیم صاحب سنایی بوده و از لحاظ تاریخی و اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.»

حاجی محمد اکرم، یک تن از بزرگان قومی در صحبت‌‎های خود از قربانی‌های بی شمار مردم این ولایت صحبت کرده و به خاطر بقای نظام اسلامی وعده هر نوع همکاری را نمود.

Trending

خروج از نسخه موبایل