Connect with us

رویداد های اخیر

رییس عفو بین‌الملل درباره مشکلات مهاجرین افغان به صدر اعظم پاکستان نامه نوشت

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سرمنشی سازمان عفو بین‌الملل طی نامه سرگشاده‌ای به صدر اعظم پاکستان خواستار رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین و پناهنده‌گان افغانستان در این کشور شده است.

در نامه اگنس کالامارد آمده که پاکستان فاقد قوانین ملی برای حمایت از مهاجرین است و روش مشخصی برای تعیین حالت پناهنده‌گی ندارد.

در این نامه آمده است که بدون اسناد قانونی، افغان‌های مقیم پاکستان عمدتاً قادر به دسترسی به مسکن نیستند و نمی‌توانند صاحب‌خانه‌ها را متقاعد کنند که به آنها خانه کرایه بدهند.

خانم کالامارد افزوده که افغان‌ها نمی توانند حساب بانکی باز کنند یا از اقارب‌ شان با نام خودشان پول دریافت کنند. آن‌ها همچنین به دلیل نداشتن اسناد هویتی و سیاست‌های پاکستان، نمی‌توانند سیم کارت دریافت کنند.

او همچنان گفته است که برای تمدید ویزه نیاز نباشد افغان‌ها از مرز عبور کنند چنانچه این امر یک نوع «اخراج» پنداشته می‌شود.

سرمنشی عفو بین‌الملل در نامه‌اش تاکید کرده است که حکومت پاکستان همچنین باید از حقوق مهاجرین برای آزادی بیان، آزادی برگزاری تجمعات و گردهمایی‌های مسالمت‌آمیز محافظت کند و بازداشت پناهجویان به بهانه نداشتن اسناد باید متوقف شود.

رویداد های اخیر

تحول: نگرانی روسیه از گروه‌های تروریستی در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: )

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار بند برق پارنده پنجشیر ۹۸ فیصد تکمیل شده است

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان محلی پنجشیر می‌گویند، کار ساخت بند برق پارنده این ولایت ۹۸ درصد پیشرفت داشته که به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد آغاحکیم، والی پنجشیر گفته است که کار این بند برق با ظرفیت تولید چهار میگاوات برق به زدوی تکمیل می‌شود. به گفته او، کار ساخت‌وساز این بند بیش از هفت میلیون دالر هزینه برمیدارد و تمامی هزینه آن از بودجه امارت اسلامی پرداخت می‌شود.

آقای آغا حکیم در مورد ساخت این بند افزوده است: «هزینه مجموعی پروژه بند برق پارنده ۷.۶ میلیون دالر بوده که از آن جمله غالباً هفت میلیون آن تادیه شده و صفر اعشاریه شش میلیون آن مانده که ان‌شاء‌الله بعد از تکمیل کار داده می‌شود.»

آغا حکیم تصریح کرد: «افغان‌ها بسیار مشکلات دارند؛ بسیار ضروریات دارند. یکی از مشکلات شان نبود برق در قریه‌ها و بازارها است. امارت اسلامی توجه خاص به این موضوع دارد که مردم خود را از برق داخلی اکمال بکند.»

درهمین حال، شماری از باشندگان پنجشیر ساخت این بند را برای حل مشکلات شان از ناحیه برق مهم دانسته و افزوده‌اند که با تکمیل این پروژه مشکلات برق مردم پنجشیر به طور کامل حل خواهد شد.

سمیع‌الله، باشنده پنجشیر گفت: «پیشرفت کار در پروژه یک عاملش قاطعیت امارت اسلامی است که در ساخت پروژه‌ها قاطع هستند. نه عوامل خارجی و نه عوامل داخلی می‌تواند در کار آن‌ها دخالت بکند. تمام اختیار به دست خود دولت است.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

قرغیزستان می‌خواهد صادرات برق به پاکستان از طریق افغانستان سال آینده آغاز شود

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت انرژی قرغیزستان در نظر دارد صادرات برق این کشور و تاجیکستان از طریق افغانستان به پاکستان زیر عنوان پروژه کاسا – ۱۰۰۰ در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

بر بنیاد طرح قرغیزستان، حدود ۱.۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در تابستان سال آینده به آسیای جنوبی صادر می‌شود.

میزان صادرات در سال ۲۰۲۶ به ۱.۷ میلیارد کیلووات ساعت و در سال ۲۰۲۸ به ۱.۷۵ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد.

در اوایل سال جاری، قرغیزستان یک اعلامیه مشترک را با پاکستان و تاجیکستان برای از سرگیری کار پروژه کاسا ۱۰۰۰ امضا کرد.

بانک جهانی نیز اعلام کرده است که کار پروژه ساخت خط انتقال نیروی برق کاسا-۱۰۰۰ را به درخواست سه کشور اشتراک ‌کننده در این پروژه در افغانستان آغاز می‌کند.

پروژه کاسا-۱۰۰۰ در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ با تامین مالی انجمن توسعه بین‌المللی توسط هیأت مدیره بانک جهانی تصویب شد که نیروی برق صادراتی قرغیزستان و تاجیکستان را از طریق افغانستان به پاکستان منتقل کند. از طریق این پروژه ۱۰۰۰ میگاوات برق به پاکستان و ۳۰۰ میگاوات برق به افغانستان تامین می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!