Connect with us

جهان

سناتور امریکائی خواستار بررسی حمله نظامی بر پاکستان شده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

لیند سی گراهام عضو کمیته نظامی سنای امریکا میگوید:

کشوراش باید روی کمک های خود به پاکستان فکر کرده  و آن را قطع کند.

به باور وی اگر کشورش تصمیم اقدامات علیه پاکستان را بگیرد هردو مجلس امریکا ازان پشتیبانی خواهند کرد.

غلام حسین هزاره اگاه امور نظامی افغان ميگويد:

باانکه هراقدام امریکا برپاکستان به سود افغانستان است، اما نسبت به پیامد های اقتصادی ان درکشور به گونه  شک می نگرد.

به دنبال شدت  گرفتن تنش ها ولحن تند  مقام های آمریکایی علیه پاکستان و متهم شدن سازمان استخباراتی این کشور به حمایت از گروه حقانی یک عضو کمیته نظامی سنای امریکا خواستار پایان دادن اعمال خصومت امیز پاکستان دربرابر کشوراش و افغانستان شده است.

لیندسی گراهام عضو سنای امریکا گفته است:

کشوراش باید حمله نظامی برپاکستان را بررسی کرده و کمک های خود را با این کشور قطع کند.

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان تازه دراعلامیه ای گفته است:

کشوراش مسوول حفاظت از نیروهای خارجی، دفاتر و موسسات بین المللی مستقر در افغانستان نیست، بلکې این نیروهای افغان و خارجی استند که چنین مسوولیتی را به عهده دارند.

همزمان بااین لوی درستیز اردوی پاکستان قومندانان بلند پایه کشوراش را درنشست فوق العاده ای فرا خوانده وروی موضوعات مهم امنیتی بحث و گفتگو کرده اند.

سید احمد نجیب محمود استاد پوهنتون کابل نيزخواستار روی دست گرفتن موضع مشخص از سوی وزارت خارجه افغانستان دربرابر پاکستان شد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که اخیراً تنش ها میان امریکا و پاکستان به گونه ای بی پیشینه به تیره گی گرایده است.

همزمان با این پاکستان با پرتاب نزدیک به شش صد راکت برمناطق مرزی کشور خشم نهاد های امنیتی افغانستان را برانگیخته است.

وزارت دفاع ملی کشور دراعلامیه هشدار داده است که اگر پاکستان ازاین اقدمات اش دست نکشد با پاسخ اردوی افغانستان رو به ور خواهد شد.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهان

وزیر کابینه جنگ اسرائیل استعفا داد

Published

on

(Last Updated On: )

بنی گانتز، چهره میانه‌رو کابینه جنگ حکومت اسرائیل یک‌شنبه (۲۰جوزا) استعفای خود را در اعتراض به برخورد سیاسی حکومت با مسایل استراتژیک و سرنوشت ساز کشور اعلام کرد.

گانتز در یک کنفرانس خبری گفت: «نتانیاهو ما را از حرکت به‌سوی یک پیروزی واقعی باز می‌دارد.»

گانتز، وزیر دفاع پیشین و رقیب اصلی سیاسی نتانیاهو، ماه گذشته از صدراعظم اسرائیل خواست تا تاریخ ۸ جون طرح جدیدی برای اداره غزه پس از پایان جنگ ارائه کند.‌ اما، نتانیاهو ضرب الاجل او را نادیده گرفت.

انتظار می‌رفت گانتز روز شنبه استعفا دهد، اما پس از انتشار خبر آزادی چهار اسرائیلی از بند حماس به تعویق افتاد.

گانتز روز یک‌شنبه گفت که تصمیمات استراتژیک و سرنوشت‌ساز تحت تاثیر مسایل و محاسبات سیاسی در حکومت نتانیاهو است.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل روز شنبه از گانتز خواست تا در حکومت فعلی اسرائیل بماند. نتانیاهو گفت: «من از بنی گانتز می‌خواهم که حکومت را ترک نکند.»

با رفتن گانتز، نتانیاهو حمایت جناح میانه‌رو را از دست می‌دهد و جایگاه چهره‌های تندرو که خواهان اشغال کامل غزه و جنگ با حزب‌الله در لبنان اند، در کابینه تقویت خواهد شد.

با اینکه نتانیاهو و احزاب متحدش کنترول ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل را در دست دارند، اما او باید بیشتر به حمایت سیاسی احزاب افراطی ملی‌گرا تکیه کند. اظهارات این سیاستمداران بارها ناراحتی شدید واشنگتن را برانگیخته‌اند.

در حال حاضر، نتانیاهو با درخواست‌های گسترده متحدان غربی اسرائیل و خانواده‌های گروگان‌ها در غزه، برای پایان دادن جنگ و بازگرداندن اسیران مواجه است.

با گذشت هشت‌ماه از آغاز جنگ، اسرائیل هنوز به اهداف اعلام شده خود نرسیده است، زیرا اکثر رهبران ارشد حماس آزاد هستند و بیش از ۱۰۰ گروگان در نزد حماس نگهداری می‌شوند.

ایالات متحده بارها از صدراعظم اسرائیل خواسته است تا یک طرح ملموس پس از جنگ برای غزه ارائه کند.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، که هفته گذشته پیشنهاد صلح در غزه را ارائه کرد، گفته است که نتانیاهو احتمالاً از طولانی شدن درگیری سود می‌برد.

Continue Reading

جهان

کوریای شمالی ارسال بالون‌های کثافات را به کوریای جنوبی از سر گرفت

Published

on

(Last Updated On: )

گزارش‌ها می‌رسانند که کوریای شمالی ارسال بالون‌های حامل کثافات را به کوریای جنوبی دوباره آغاز کرده است. این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که کوریای شمالی هشدار داد در صورت ارسال اوراق تبلیغاتی ضد این کشور از سوی کوریای جنوبی، به ارسال بالون‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش رویترز، ده ها بالون حامل کثافات در سیول، پایتخت کوریای جنوبی و در مناطق نزدیک مرز شب گذشته و در اوایل روز یکشنبه پیدا شده است.

اردوی کوریای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که بالون‌ها را «بسیار جدی» می‌گیرد و در حالت آماده باش است تا در صورت لزوم اقدام کند. اردوی کوریای جنوبی توضیح بیشتری نداده است که چه اقداماتی انجام خواهد داد.

کوریای جنوبی هشدار داده است که اقدامات «سخت» را علیه کوریای شمالی انجام خواهد داد که می‌تواند مشمول پخش برنامه‌های تبلیغاتی از لودسپیکر های بزرگ نصب شده در مرزها باشد.

حکومت کوریای شمالی گفته است که این بالون‌ها برای انتقام از ارسال اوراق تبلیغاتی ضد این کشور توسط فعالان کوریای جنوبی، فرستاده شده است. صدها بالون حامل کثافات و مدفوع در اواخر ماه می توسط کوریای شمالی ارسال شده بود.

 

Continue Reading

جهان

دیدار بایدن و زلنسکی در فرانسه؛ امریکا کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دالری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: )

جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، قرار است روز جمعه (۱۸ جواز)، در پاریس با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی، خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بایدن در دیدار با آقای زلنسکی که در حاشیه مراسم هشتادمین سالگرد عملیات نیروهای متفقین در نرماندی انجام خواهد شد، یک بسته کمک نظامی به ارزش ۲۲۵ میلیون دالر را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

این خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشته: این بسته کمک نظامی شامل گلوله‌های توپخانه و رهگیرهای دفاع هوایی است.

درهمین حال، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی روز پنج‌شنبه در واشنگتن گفت که ایالات متحده در تلاش است تا نیازهای تسلیحاتی اوکراین را تامین کند.

این نخستین دیدار روسای جمهوری ایالات متحده و اوکراین پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی از واشنگتن در ماه دسامبر سال گذشته میلادی است.

به نوشته رویترز، بایدن و زلنسکی هفته آینده همزمان با نشست کشورهای عضو «گروه ۷» درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه پس از حمله به اوکراین و تامین ۵۰ میلیارد دالر برای این کشور در ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی در اقتصاد بین‌الملل، گفت که دستیابی به اجماع در مورد دارایی‌های مسدود شده پیچیده بوده است.

سینگ که گفت روز جمعه برای ادامه مذاکرات به ایتالیا برمی‌گردد، وی افزود: «ما در تلاش برای دستیابی به یک توافق تا حد زیادی در تلاش هستیم.:

ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته میلادی در گفتگو با رویترز، از روند کند تصمیم‌گیری در کشورهای غربی برای کمک به اوکراین انتقاد کرده بود.

جو بایدن روز پنج‌شنبه (۱۷ جوزا)، در مراسم هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی تأکید کرد که امریکا و ناتو از حمایت از اوکراین در مقابله با تهاجم دو ساله نظامی روسیه دست نخواهند کشید.

او که برای شرکت در این مراسم به فرانسه رفته است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را «مستبدی سلطه‌گر» خواند و گفت: دموکراسی اکنون بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در خطر است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!