جهان

چین به امریکا درباره سفر نانسی پلوسی به تایوان هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقامات دولت چین روز چهارشنبه (۲۹سرطان) نسبت به سفر قریب‌الوقوع نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان به شدت هشدار دادند.

پیکن اعلام کرده است در صورتی که خانم پلوسی به تایوان سفر کند تدابیر قاطعانه‌ای اتخاذ خواهد کرد و چنین اقدامی از سوی رئیس مجلس نمایندگان امریکا بر روابط چین و ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت.

چین همواره تاکید کرده که تایوان را قلمرو خود می‌داند و در صورت لزوم برای پس گرفتن این بخش از خاک خود دست به اقدام نظامی خواهد زد.

پیکن همچنین اعلام کرده است که هرگونه دخالت خارجی در این جزیره را به ویژه از سوی ایالات متحده با توجه به حمایت قوی نظامی و سیاسی امریکا از دولت حاکم بر تایوان بر نمی‌تابد.

ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت که پیکن به شدت با هر گونه تعامل رسمی بین ایالات متحده و تایوان مخالف است و واشنگتن باید این سفر را لغو کند.

وی بدون ارائه توضیحاتی بیشتر افزود: «اگر ایالات متحده اصرار داشته باشد که راه خود را برود، چین در واکنش به آن و برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود اقداماتی قاطعانه انجام خواهد داد. همه عواقب احتمالی ناشی از این امر کاملا متوجه طرف امریکایی خواهد بود.»

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه تایوان می‌گوید دعوت از مقامات و مسئولان امریکایی همیشه بخش مهمی از برنامه‌های این وزارتخانه بوده و تایپه هرگونه بازدید رسمی را در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.

هنوز به صورت رسمی خبری در خصوص سفر خانم پلوسی به تایوان از سوی دفتر رئیس مجلس نمایندگان امریکا منتشر نشده است، اما برخی رسانه‌های جاپانی و تایوانی گزارش داده‌اند که این سفر پس از بازدید وی از جاپان در روزهای آخر هفته جاری انجام خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل