رویداد های اخیر

کریمی: ادامه تحریم‌ها بر امارت اسلامی فاصله‌ها را بیشتر می‌سازد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۵, ۱۴۰۲)

معاون سخنگوی امارت اسلامی ادامه تحریم‌ها بر سفر مقام‌های ارشد امارت اسلامی از سوی جامعه جهانی را یک اقدام ظالمانه و ناعادلانه می‌خواند.

بلال کریمی تحریم‌های جامعه جهانی بر حکومت سرپرست افغانستان را نامؤجه خوانده و تاکید ‌می‌کند که دوام فشارها و تحریم‌ها فاصله میان افغانستان و جامعه بین‌المللی را بیشتر خواهد کرد.

کریمی می‌گوید اگر جهان به دنبال تعامل با امارت اسلامی است، باید به همه‌ تحریم‌ها پایان دهد.

او گفته است: «این (ادامه تحریم‌ها) یک موضوعی است که فاصله‌ها را استمرار می‌بخشد و این‌که فاصله‌ها به‌گونه مستمر ادامه پیدا بکند، این واضح است که به نفع هیچ جهت نیست.»

کریمی افزود: «ما زمانی به حل مسایل رسیده می‌توانیم که رفت‌وآمد داشته باشیم، گفتگو داشته باشیم، تبادل نظر و تبادل افکار داشته باشیم.»

هرچند پس از پایان معافیت سفر مقام‌های امارت اسلامی، شورای امنیت سازمان ملل چندین نشست را برای تصمیم‌گیری در مورد تمدید و یا رد این معافیت برگزار کرد اما اعضای این شورا در این مورد به موافقت نرسیدند و تاکنون تحریم‌های سفر بر مقام‌های ارشد امارت اسلامی پابرجا مانده است.

برعلاوه، پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در بیست و چهارم اسد سال ۱۴۰۰، جامعه جهانی همواره شکل‌گیری حکومت فراگیر، تأمین حقوق بشر و رفع تهدید‌های تروریستی از خاک افغانستان را همچون شرایط اساسی خود برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی و پایان تحریم‌ها در برابر دولت جدید افغانستان اعلام کرده است.

با این حال، امارت اسلامی تأکید می‌کند که همه شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده و اما جامعه جهانی به دلایل نامؤجه تحریم‌ها در برابر حکومت سرپرست را پابرجا نگهداشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل