رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا بدون بازگشایی مکاتب دخترانه نمی‌تواند به افغانستان کمک کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

آرنوت پاولز، رییس هیات اتحادیه اروپا برای افغانستان، از قطع کمک‌های این اتحادیه به افغانستان، در صورت باز نشدن مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم هشدار داد است.

آرنوت پاولز، روز یک‌شنبه (۳۰اسد) در یک گفتگوی اختصاصی به رادیو کلید گفته است که در شرایط کنونی، مسأله باز شدن مکاتب‌ دخترانه برای افغانستان، حیاتی است.

وی افزوده است که:” منطق این را حکم می‌کند که بدون باز نشدن مکاتب دخترانه ما نمی‌توانیم به کمک‌های خود ادامه دهیم. افغانستان در شرایط کنونی یگانه کشوری در جهان است که با پالیسی‌های خاص مانع رفتن دختران به مکتب می‌شود.”

آقای پاولز دراین گفتگو، موجودیت ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده و کشته شدن او را از سوی امریکا، یک تکان عمیق برای اتحادیۀ اروپا توصیف کرده و افزوده است که این موضوع بر کمک‌های اتحادیه اروپا تاثیر نگذاشته است.

او همچنان تاکید کرد که افغانستان بدون کمک‌های جامعۀ جهانی نمی‌تواند از بحران کنونی موفق بدرآید.

وی دراین باره گفت:”این یک تکان عمیق بود، احتمالا بر اساس طرزالعمل ما، هرکسی نیاز به کمک دارد. ما با استفاده از شرایط سعی کردیم کمک‌های خود را ادامه دهیم.”

وی افزود که:”برخلاف ادعای بعضی‌ها افغانستان یک جغرافیایی به خصوص نیست که به تنهایی بتواند ادامه دهد. افغانستان از شش جهت با جهان در ارتباط است و اگر این کشور نیز خواستار ارتباط با جهان است، باید راهی را باز کند.”

این درحالی است که ماموریت آقای پاولز به عنوان رییس هیات اتحادیه اروپا برای افغانستان، پس از هفت سال به پایان رسیده و قرار است به جای او کسی دیگری معرفی شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل