Connect with us

اخبار ساحوی

اجازه دادن حکومت به سرمایه گذاری یک مجرم و دزد در کشور اشتباه بزرگ است

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

KABUL BANK

شماری از آگاهان اقتصادی میگویند: فعالیت های اقتصادی یکی از عاملان اصلی بحران کابلبانک نامشروع و فراقانونی است.

 در همین حال وزارت مالیه کشور میگوید که پس از ورشکست شدن کابل بانک از پول بیت المال 64 میلیون دالر برای زیان این بانک پرداخته شده است.

یکی از عاملان اصلی بحران کابل بانک که به جرم دستبرد میلیون ها دالر، پول شویی و به ورشکستن این بانک دست داشت برای ده سال به پشت میله های زندان فرستاده شد ودادستان کل مکلف به گرد آوری دارایی های منقول و غیر منقول او و همکاران اش شد اما یکباره قفل زندان شکسته شد و با چند چهره اثر گذار حکومت در برابر دوربین رسانه ها سخن از سرمایه گذاری در یک شهرک مدرن در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری زده شد.

رمضان بشر دوست عضو پیشین مجلس نمایندگان میگوید”درهیچ کشور اجازه فعالیت اقتصادی به کسانی داده نمیشود که دست به فساد مالی بزند و حالا چی تضمینی وجود دارد که شهرک می سازد باز تجربه کابل بانک روی اش صورت نگیرد”

سید نادر شاه بحر عضو مجلس نمایندگان گفت” کسی که میلیون ها  دالر مردم را به یغما برده اجازه دادن به او که کار های بازسازی کند اشتباه است و کسی که مجرم را آزاد می سازد و از او کار میگیرد اشتباه بزرگ انجام میدهد”

هر روز به دلیل ورشکست شدن کابل بانک حکومت از پول مالیات شهروندان افغان زیان های مالی نوی کابل بانک را می پردازد زیرا از داشته های پولی این بانک در امر سرمایه گذاری کار گرفته نمیشود.

محمد آقا کوهستانی رییس خزاین وزارت مالیه میگوید” شواری وزیران دوره کرزی بخاطر خساره نوی کابل بانک 95 میلیون اختصاص دادند و حالا که پنج سال از ان میگذرد 64 میلیون دالر ضرر کرده است.”

اما چند پرسش دیگر و انهم اینکه دستور بیرون کشیدن خلیل فیروزی را از زندان کی داد؟ چرا دارایی های منقول و غیر منقول او تا حالا فروخته و پول اش به بیت المال افزوده نشد و چی تضمین وجود دارد که بار دیگر دست به اختلاص نزند بی پاسخ ماند. زیرا کاخ ریاست جمهوری و دادستانی کل حاضر به سخن گفتن نشد. 

Advertisement

اخبار ساحوی

پولیس هند: ۹ زایر هندو در جمو کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: )

پولیس هند گفته است که روز یک‌شنبه (۲۰ جوزا) نه زایر هندو در حملهٔ تندروان مظنون کشته شده و ۳۳ زایر دیگر زخمی شدند.

موهیتا شرما، یک مقام محلی پولیس در جمو گفت: «تندروان بر این بس کمین گرفته و بر آن گلوله‌باری کردند. بس در دره سقوط کرد که منجر به مرگ نه نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.»

پولیس هند گفته است که زخمی شدگان این رویداد به شفاخانه‌های نزدیک منتقل شده و عملیات برای یافتن مهاجمان مظنون در ساحه آغاز شده است.

این رویداد درست در روزی به وقوع پیوست که نریندرا مودی، برای سومین دور به صفت صدر اعظم هند سوگند وفاداری یاد کرد.

راهول گاندی، رهبر مخالف مودی، با اشاره به کشته شدن زایران هندی، در یک پیام در شبکهٔ ایکس نگاشته است: «این رویداد ننگین، تصویر واقعی از وضعیت نگران کنندهٔ امنیتی در جمو و کمشیر است.»

جمو و کشمیر که پاکستان نیز بر آن ادعای ملکیت دارد، از دهه‌ها به اینسو صحنهٔ خشونت‌های تندروان اسلام‌گرا است که تا کنون منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است.

در سال ۲۰۱۷ نیز تندروان مظنون بر یک بس حامل زایران هندو در جمو و کشمیر حمله کردند که در آن رویداد هشت نفر کشته شد.

روز گذشته، رییس پولیس جمو گفته بود که شمار تندروان محلی در این ساحه کاهش یافته و به گفتهٔ وی فقط ۷۰ تا ۸۰ تندرو خارجی در جمو فعالیت دارند.

از سال ۲۰۱۹ به اینسو و پس از سلب حق نیمه خودمختاری کشمیر زیر ادارۀ هند توسط حکومت به رهبری نریندرا مودی، صدراعظم هند، حس خشم و انزجار جدایی طلبان و تندروان کشمیری نسبت به هند اوج گرفته است.

کشمیر که جمعیت آن عمدتاً مسلمانان اند، از زمان استقلال پاکستان و هند در سال ۱۹۴۷ به اینسو به دو بخش تقسیم شده است که یکی آن زیر ادارۀ هند و دیگری زیر ادارۀ پاکستان است.

هند و پاکستان – دو همسایۀ رقیب مجهز با اسلحۀ اتمی – دو بار به خاطر کشمیر با هم جنگیده اند. هرچند هر یک از این دو کشور بخشی از کشمیر را زیر ادارۀ خود دارند، هردوی آنان ادعای ملکیت کامل آن را دارند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

هفت سرباز پاکستانی در انفجاری در نزدیک مرز افغانستان کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: )

اردوی پاکستان روز یک‌شنبه (۲۰جوزا) اعلام کرد که هفت سرباز در انفجار بمبی که هدف آن یک لاری نظامی بود، در شمال غرب پاکستان، در امتداد مرز با افغانستان کشته شدند.

مسئولیت این حمله را تاکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

اردوی در بیانیه‌ای گفت که بمبی در نزدیک موتری نظامی منفجر شد و هفت سرباز از جمله یک افسر کشته شدند.

این حادثه در منطقه لکی‌مروت، در نزدیک مناطق قبایلی در خیبرپختونخوا رخ داده است.

تحریک طالبان پاکستان در گذشته مسئولیت حملات مشابهی را به عهده گرفته بود. این گروه که به گفته پاکستان در افغانستان و مناطق قبایلی حضور دارد، برای سرنگونی دولت پاکستان مبارزه مسلحانه می‌کند.

امارت اسلامی افغانستان پیش از این گفته بود که افزایش خشونتها در پاکستان یک مسئله داخلی اسلام‌آباد است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: )

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات ایران امروز (یکشنبه، ۲۰ جوزا) فهرست داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر گزارش داده که مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی‌زاده، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف شامل این فهرست می‌باشند.

برخلاف تصورات، محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی دو داوطلبی هستند که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند و در انتخابات شرکت نخواهند داشت.

ایران در پی مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور این کشور در سانحه‌ هوایی، انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند.

قرار است این انتخابات به تاریخ‌ ۸ سرطان سال روان برگزار شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!