رویداد های اخیر

امریکا: تصمیم کاهش یا افزایش نیروها در افغانستان گرفته نشده است

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۵, ۱۳۹۹)

وزارت دفاع امریکا می‌گوید که تصامیم آینده در مورد شمار سربازان امریکایی در افغانستان وابسته به شرایط بوده و حکومت جدید این کشور تاکنون در این مورد تصمیمی نگرفته است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا، به خبرنگاران گفته که واشنگتن هرچند به راه حل سیاسی برای پایان دادن جنگ در افغانستان به هماهنگی حکومت این کشور تلاش می‌کند، اما وزیر دفاع جدید امریکا هیچ گزینه‌ی را در مورد سربازان خود در افغانستان رد نخواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، در این باره میگوید:”وزیر دفاع جدید تاکنون در مورد کاهش و یا افزایش سربازان خود در افغانستان تصمیمی نگرفته است. ما وضعیت را نظارت می‌کنیم. ما در منطقه گزینه‌های دیگری هم روی دست داریم.”

از سوی هم وزارت خارجه آلمان نیز با نگرانی از روند صلح افغانستان گفته است که طالبان ممکن تا اخیر ماه اپریل میز مذاکره را ترک کنند و دوباره به جنگ رو بیاورند.

هیکو ماس، وزیر خارجه آلمان، افزوده است که حضور نیروهای خارجی در افغانستان باید وابسته به پیشرفت در مذاکرات صلح باشد.

هایکو ماس در این باره گفت:” خروج سربازان خارجی از افغانستان باید به پیشرفت در مذاکرات صلح مشروط ساخته شود. هنگامی که مذاکرات صلح با موفقیت به پایان رسید، زمان خروج نیروهای خارجی فرا رسیده است.”

بربنیاد توافقنامهٔ امریکا و طالبان سربازان خارجی باید تا ماه می سال ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کنند. اما پیشتر دبیرکل ناتو نسبت به بدتر شدن وضعیت در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور نگرانی کرده بود.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی، در این باره میگوید:” نیروهای افغان نزدیک به صد در صد عملیات های زمینی و هوایی را به تنهای انجام می‌دهند. جامعه جهانی نیز متعهد به ادامه کمک با نیروهای افغان ست.”

اداره تازه امریکا به رهبری جوبایدن نیز گفته  که به دلیل پابند نبودن طالبان به توافق نامه دوحه، روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان را بازنگری می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل