Connect with us

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: برای کمک به افغانستان، به ۸۰۰ میلیون دالر کمک نیاز داریم

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۲, ۱۴۰۲)

برنامه جهانی غذا می‌گوید برای کمک به افغانستان در شش ماه آینده، به‌گونه فوری به ۸۰۰ میلیون دالر نیاز دارد.

این درخواست برنامه جهانی غذا در شرایطی مطرح شده که در پی ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل توسط امارت اسلامی، این سازمان از کارمندان خود خواسته کارشان را از خانه ادامه دهند.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که امدادگران زن نقشی حیاتی در ارائه کمک‌های غذایی این سازمان دارند و «تمام تلاش ممکن» را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که کارمندان زن این سازمان به کار خود ادامه می‌دهند.

سازمان ملل می‌گوید عملیات‌هایش در افغانستان با کمبود شدید بودجه مواجه شده است. گزارش شده است که سازمان ملل تایید دریافت ۲۴۹ میلیون دالر برای سال ۲۰۲۳ را دریافت کرده است. این رقم تقریباً یک سوم مبلغ دریافتی در سال ۲۰۲۲ است.

افغانستان برای سومین سال پی در پی با خشکسالی و برای دومین سال با کاهش فلج‌کننده اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این کشور هنوز از دهه‌ها درگیری و بلایای طبیعی رنج می‌برد.

سازمان ملل پیش از این گفته بود که افغانستان با وجود اینکه بزرگترین بحران بشردوستانه در جهان است، کمترین بودجه را در سطح جهان دارد.

در پی شدت گرفتن اختلاف سازمان ملل با امارت اسلامی افغانستان بر سر کار زنان، روز دوشنبه احتمال بسته شدن دفاتر این سازمان در افغانستان سرخط خبرهای رسانه‌ها شد.

سازمان ملل امیدوار است در هفته‌های آینده بتواند از راه گفتگو با امارت اسلامی بر سر بازگشت کارمندان زن این سازمان به دفاترشان به توافق برسد و کار ادارات متعلق به آن ادامه یابد.

رویداد های اخیر

خلیل‌الرحمان حقانی: دشمنان کوشش می‌کنند افغان‌ها را متفرق سازند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

از هشتم ثور، سی‌ودومین سالگرد پیروزی مجاهدین در برابر نظام کمونیستی تحت حمایت شوروی وقت طی مراسمی با حضور برخی از مسوولان امارت اسلامی در کابل گرامی‌داشت شد.

در این مراسم، سرپرست وزارت مهاجرین گفت که هنوز هم دشمنان افغانستان در کمین هستند و تلاش می‌کنند تا در بین افغان‌ها تفرقه ایجاد کنند.

خلیل‌الرحمان حقانی تأکید کرد که نباید اجازه داد تا بی‌اتفاقی ایجاد و زمینه تخریب نظام فراهم شود.

آقای حقانی تصریح نمود: «حال هم دشمن در کمین نشسته و کوشش می‌کند به این نام و به آن نام در بین ملت تفرقه ایجاد کند.»

مدار علی کریمی بامیانی، معین وزارت شهرسازی و مسکن نیز گفت: «قدرت شکست‌ناپذیری که مدعی بود، یک فصل از تاریخ افغانستان است و این تاریخ باید بی‌طرفانه نوشته شود و تاریخ عبرت است برای کسانی که در آینده زندگی می‌کنند.»

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف همچنان علاوه کرد که پیروزی در هشتم ثور به دست آمد، اما حفظ نشد.

نور محمد ثاقب تصریح کرد: «پس از شکست دشمنان داخلی و خارجی و پیروزی مجاهدین؛ قتل‌ها، شورش‌ها و فجایع بسیاری رخ داد که نیاز به قیام طالبان شد.»

به گفته‌ او، در این جهاد بسیاری از «طالبان» نیز حضور داشتند.

از سویی هم، شمار دیگری از مسوولان امارت اسلامی در این مراسم گفتند که افغان‌ها متحدانه اشغال را شکست دادند و برای آبادی و دیگر بخش‌های کشور نیز متحدانه کار می‌کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار عملی سه پروژه سرک‌سازی در کابل آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

کار عملی سه پروژه سرک‌سازی به ارزش حدود یک میلیارد افغانی در شهر کابل آغاز شده است.

این پروژه‌ها امروز (شنبه، ۸ ثور) با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا افتتاح شد.

پروژه های افتتاح شده عبارت اند از: فاز دوم جاده کوتل خیرخانه، بخش اول سرک چهارراهی شهید الی قصبه، و سرک میدان هوایی الی گمرک.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در مراسم افتتاح این پروژه ها گفت که شاروالی کابل برای زیبایی و تنظیم شهر، زیاد تلاش می‌کند و مردم باید در حفاظت از پروژه‌های عام المنفعه با حکومت همکاری کنند.

او به مسوولان شاروالی کابل هدایت داد تا پروژه های مذکور را در زمان تعیین شده و با کیفیت خوب تکمیل نمایند.

قابل یاد آوریست که فاز دوم جاده کوتل خیرخانه ۲.۵ کیلومتر طول و ۶۰ متر عرض دارد. این سرک ۳۶۴ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد و در مدت ۲۰ ماه تکمیل خواهد شد.

سرک چهارراهی شهید الی قصبه ۱.۸ کیلومتر طول و ۴۵ متر عرض دارد که با هزینه ۱۷۵میلیون افغانی در یک سال ساخته خواهد شد.

سرک چهارراهی میدان هوایی – گمرک ۲.۷ کیلومتر طول و ۶۰ متر عرض دارد که با هزینه ۴۰۷ میلیون افغانی در مدت ۲۰ ماه تکمیل خواهد شد.

این پروژه ها با بودجه شاروالی کابل تطبیق می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تهدید اصلی برای اعضای سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزیر دفاع روسیه ادعا کرده است که تهدید اصلی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می گیرد، زیرا گروه‌های تروریستی بین المللی به‌دلیل وضعیت سیاسی ناپایدار و نامشخص در این کشور پناه می‌گیرند.

به گزارش آناتولی، سرگئی شویگو روز جمعه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت که واشنگتن تلاش‌ها را برای اعاده مواضع خود در آسیای مرکزی و جنوبی که پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان از دست داده بود، افزایش داده است.

این مقام ارشد روسی استقرار زیرساخت‌های نظامی امریکا در منطقه را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که هدف از این کار باید «تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای» تلقی شود.

به گفته وی، امریکا در تلاش است تا برای تسلط خود، سیستم امنیتی جدیدی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه تحمیل کند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری تهدید ایجاد شود.

در تازه ترین مورد، محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از مالیزیا گفت که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فیزیکی ندارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!