Connect with us

رویداد های اخیر

وزارت دفاع: حدود ۴ هزار وسایط نظامی طی یک سال گذشته ترمیم شده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۱, ۱۴۰۲)

وزارت دفاع ملی می‌گوید که این وزارت طی یک سال گذشته حدود چهار هزار وسیله نقلیه نظامی را ترمیم و در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی قرار داده است.

مسوولان در وزارت دفاع می‌گویند که بالای هزاران وسیله نقلیه نظامی دیگر کار جریان دارد و در ماه‌های آینده پس از ترمیم در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی قرار خواهند گرفت.

به گفته این وزارت، این وسایط شامل تانک‌ها، موترهای زرهی، موترهای باربری نظامی و رنجرها هستند که در دو کارخانه توسط تیم‌های تخنیکی وزارت دفاع ترمیم می‌شوند.

پیش از این نیز تیم‌های تخنیکی وزارت دفاع ده‌ها هلیکوپتر و طیاره‌های جنگی را که توسط نیروهای خارجی هنگام خروج از افغانستان از کار افتاده بودند، ترمیم و در اختیار قوای هوایی کشور قرار داده‌اند.

علاوه براین، مسوولان وزارت دفاع پیش از این گفته‌اند که اردوی افغانستان را تا ختم سال ۱۴۰۲ به دوصد هزار نیرو افزایش خواهند داد.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!