Connect with us

ورزش

تیم ملی کریکت افغانستان با تفاوت ۴ دوش به استرالیا باخت

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۳, ۱۴۰۱)

تیم ملی کریکت افغانستان در آخرین مسابقه جام جهانی بیست آوره‌اش امروز (جمعه) با تفاوت ۴ دوش در مقابل استرالیا شکست خورد.

تیم افغانستان با برنده شدن قرعه قبل از بازی، استرالیا را به توپزنی فرا خواند و تیم میزبان با از دست دادن ۸ بازیکن‌اش ۱۶۹ دوش هدف تعیین کرد.

گلین مکسویل ۵۴ دوش و میشل مارش ۴۵ دوش برای استرالیا کسب کردند. دیوید وارنر هم ۲۵ دوش اضافه کرد.

در بخش توپ‌اندازی تیم افغانستان، نوین الحق سه بازیکن استرالیا را حذف کرد. فضل الحق دو ویکت، راشد خان و مجیب الرحمان هرکدام یک ویکت بدست آوردند.

تیم افغانستان با از دست دادن ۷ بازیکن‌اش در بیست آور ۱۶۴ دوش انجام داد و نتوانست به هدف داده شد برسد.

راشد خان در ۲۳ توپ ۴۸ دوش انجام داد که شامل ۴ «شش» و ۳ «چهار» بود. گلبدین نایب ۳۹ دوش و رحمان الله گربز ۳۰ دوش کسب کردند.

اجرای فوق العاده بازیکنان افغان در این مسابقه «نرخ خالص دوش» تیم استرالیا را در حالت منفی نگهداشت و اگر انگلستان فردا سریلانکا را شکست دهد، استرالیا به مرحله نیمه نهایی جام جهانی بیست آوره راه نخواهد یافت.

افغانستان سه مسابقه در جام جهانی بیست آوره بازی کرد، اما در هیچ یکی به پیروزی دست نیافت. دو مسابقه برنامه ریزی‌شده برای این تیم به دلیل بارش باران لغو شد.

راشد خان در توییتر نوشت: «نتیجه‌ای که می‌خواستیم به دست نیامد. اما از این تجربه می‌آموزیم و قوی‌تر بر می‌گردیم.»

ورزش

راشد خان استرالیا را به خروج از لیگ بیگ بش تهدید کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

پس از آنکه بورد کریکت استرالیا سلسله مسابقات ۲۰ آوره در برابر افغانستان را به تعویق انداخت، راشد خان، ستاره کریکت افغانستان، گفته است که در مورد اشتراک اش در لیگ بیگ بش سال ۲۰۲۵ تجدید نظر خواهد کرد.

اداره کریکت استرالیا توضیح داده که تصمیم اش را در مورد مسابقات با افغانستان پس از مشورت با دولت استرالیا به دلیل «وخامت قابل توجه حقوق بشر برای زنان و دختران» در افغانستان انجام داده است. راشد خان با شکستن سکوت خود در مورد موضع اداره کریکت استرالیا گفته که خروج کریکت استرالیا از این سلسله مسابقات دردآور است.

راشد خان گفته است: «این درد آور است. شما واقعاً می‌خواهید در برابر بهترین تیم‌ها بازی کنید و اینجاست که کریکت شما بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کند. شما فقط این فرصت را دارید که مقابل آنها [استرالیا] در جام جهانی بازی کنید، اما نه در سلسله بازی های دوجانبه.»

به باور راشد خان، این سلسله مسابقات یک فرصت بزرگ یادگیری برای افغانستان بود، چون بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای رشد ورزش در کشور بسیار مفید می‌باشد.

راشد خان تصریح کرد: «اخیراً، ما سه مسابقه ۲۰ آوره مقابل هند بازی کردیم، و این به ما کمک زیادی کرد. ما نزدیک بود ۲۰۰ دوش [۲۱۲ دوش] را مقابل هند پوره کنیم. تصور کنید اگر آن را بازی نمی کردید، اعتماد به نفس از کجا می آمد؟ بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای ما خیلی با ارزش است.»

راشد خان همچنین در مورد اشتراک اش در بازی‌های آینده لیگ بیگ بش صحبت کرده و گفت: «شما نمی خواهید با هم تیمی‌های من بازی کنید و می‌خواهید با من بازی کنید. پس فرق اش چیست؟ یعنی من هم تیمی‌هایم را کنار می‌گذارم. کشورم را هم کنار می‌گذارم.»

این سومین باری بود که استرالیا تصمیم گرفت که بازی‌های دوجانبه با افغانستان را انجام ندهد.

در سال ۲۰۲۱، اولین مسابقه تست بین استرالیا و افغانستان به تعویق افتاد. سال گذشته، سلسله مسابقات یک‌روزه بین المللی لغو شد.

راشد خان در حال حاضر برای تیم گجرات تایتنز در لیگ برتر هند بازی می‌کند.

Continue Reading

ورزش

تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا مقابل ایران شکست خورد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ حمل) در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ایران شکست خورد.

این بازی میان تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و ایران در گروه «دی» این مسابقات در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.

یگانه گول افغانستان را مهران غلامی به ثمر رساند.

ملی‌ پوشان فوتسال کشور در دومین بازی این رقابت‌ها روز شنبه هفته آینده در برابر بازیکنان کویت قرار می‌گیرند.

افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا با تیم‌های ایران، بحرین و کویت هم‌گروه است.

گفتنی است که جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال روان میلادی و راهیابی به جام جهانی میان شانزده کشور به میزبانی تایلند در حال برگزاری است.

Continue Reading

ورزش

تلویزیون آریانا حق نشر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست‌ آورد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۳)

شبکه جهانی تلویزیونی آریانا با مسرت اعلام می‌کند که حق نشر یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان (بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس) را به‌دست آورده است.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به‌گونه رسمی و انحصاری از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد.

این بازی‌ها ۲۶ جولای آغاز و تا ۱۱ آگست  ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که تلویزیون آریانا همواره مانند گذشته تلاش‌ می‌کند تا بهترین‌ رویدادهای ورزشی به سطح ملی و جهانی را به مردم افغانستان نشر نماید.

طی چند سال گذشته، تلویزیون آریانا رویدادهای ورزشی بی‌شماری از کریکت گرفته تا فوتبال، فوتسال و المپیک را پخش کرده است.

بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و همچنان مسابقات زمستانی بیجینگ در سال ۲۰۲۲ به طور انحصاری توسط تلویزیون آریانا پخش شد.

بازی‌های ریو در سال ۲۰۱۶ نیز به‌گونه انحصاری توسط تلویزیون آریانا نشر شد.

در حالی که سه ماه تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده است، فرآیندهای رسمی در حال حاضر در حال انجام است و روز سه شنبه، مقام‌های المپیک تاکید کردند که مسابقات پاریس نقطه عطف جدیدی را رقم خواهد زد و این بازی‌ها جوانتر، فراگیرتر، شهری‌تر و پایدارتر خواهند بود.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفته است: «این اولین بازی‌های المپیک با برابری جنسیتی کامل خواهد بود، زیرا کمیته بین‌المللی دقیقاً ۵۰ درصد مکان‌ها را به ورزشکاران زن و مرد اختصاص داده است.»

تونی استنگوت، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های پاریس نیز افزود که زنان برای اولین بار در مسابقات ۱۹۰۰ پاریس شرکت کردند.

در همین حال، مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز سه شنبه در المپیا، یونان (زادگاه بازی‌های باستانی) در مراسمی با الهام از دوران باستان و با پیام‌های امید در میان بحران‌های متعدد جهانی روشن شد.

توماس باخ در این مراسم گفت: «در زمان‌های قدیم، بازی‌های المپیک ایالات یونان را گرد هم می‌آورد به ویژه در زمان جنگ و درگیری.»

آقای باخ افزود: «امروزه بازی‌های المپیک تنها رویدادی است که تمام جهان را در رقابتی مسالمت‌آمیز گرد هم می‌آورد. همانطور که در این زمان، ورزشکاران المپیک این پیام قدرتمند را ارسال می‌کنند: بله، می‌توان به شدت با یکدیگر رقابت کرد و در عین حال با هم زیر یک سقف زندگی مسالمت آمیز داشت.»

گفتنی است که یک رله یازده روزه در خاک یونان در حال انجام است و حدود ۶۰۰ تن شعله آتش را در فاصله ۵ هزار کیلومتری در سراسر ۴۱ مکان این کشور حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک در ۲۶ اپریل طی مراسمی در استدیوم پاناتنائیک، محل برگزاری اولین بازی‌های المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶، به برگزارکنندگان این مسابقات تحویل داده می‌شود.

ده هزار حامل مشعل سپس شعله را در ۶۴ قلمرو فرانسه حمل خواهند کرد.

این مشعل در طول سفر ۱۲ هزار کیلومتری خود از طریق سرزمین اصلی فرانسه و سرزمین‌های خارج از فرانسه در دریای کارائیب، اقیانوس هند و اقیانوس آرام از ۴۰۰ شهر و ده‌ها جاذبه گردشگری عبور خواهد کرد.

قابل ذکر است که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۲۶ جولای برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سراسر افغانستان می‌توانند برای آگاهی از جزییات این مسابقات ویب‌سایت آریانانیوز را تعقیب و دنبال کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!