رویداد های اخیر

جاپان پنج میلیون دالر دیگر به برنامه جهانی غذا در افغانستان کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۵, ۱۴۰۲)

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز سه شنبه (۱۵ حمل) اعلام کرد که جاپان پنج میلیون دالر دیگر برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان کمک کرده است.

این نهاد در اعلامیه ای گفت که کمک مالی جدید در زمان حساسی پس از آن صورت می‌گیرد که ماه گذشته به دلیل کمبود بودجه مجبور به قطع کمک به حداقل چهار میلیون نفر شد.

برنامه جهانی غذا در آن زمان گفت که در صورت عدم دریافت بودجه برای ماه اپریل، ۹ میلیون افغان گرسنه خواهند ماند.

تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان در افغانستان در عین حال گفت: «دولت جاپان در سال‌های گذشته حامی ثابت و قوی مردم افغانستان و برنامه جهانی غذا بوده است. جاپان کمک‌های غذایی را یکی از راه های اصلی برای دستیابی به توسعه پایدار و امنیت انسانی می داند.»

وی افزود: «گرسنگی فاجعه بار درهای افغانستان را می‌زند و اگر کمک‌های بشردوستانه پایدار نباشد، صدها هزار افغان دیگر برای زنده ماندن به کمک نیاز خواهند داشت.»

به گفته برنامه جهانی غذا، در حال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون افغان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا خواهد آمد و شش میلیون نفر از آنها در یک قدمی قحطی هستند. برنامه جهانی غذا به ۹۳ میلیون دالر برای کمک به ۱۳ میلیون نفر در ماه اپریل و ۸۰۰ میلیون دالر برای شش ماه آینده نیاز دارد.

مجموع کمک‌های جاپان به عملیات بشردوستانه برنامه جهانی غذا در افغانستان در پنج سال گذشته به ۹۶.۵۷ میلیون دالر می‌رسد. در اوایل سال جاری، توکیو ۱۲.۴ میلیون دالر به این نهاد در افغانستان کمک کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل