تجارت

حنفی در دیدار تودیعی با سفیر جاپان خواهان سرمایه‌گذاری توکیو در بخش‌های تکنالوژی و معادن کشور شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۵, ۱۴۰۲)

ارگ با نشر یک اعلامیه می‌گوید که عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار تودیعی با سفیر جاپان، نقش و همکاری‌های توکیو را در برقراری صلح و ثبات در افغانستان مهم خوانده و از تاکاشی اوکادا خواستار سرمایه‌گذاری آن کشور در سکتورهای مختلف به ویژه در بخش تکنالوژی و استخراج معادن در کشور شده است.

در بخشی از اعلامیه ارگ آمده است: «جاپان همیشه خواهان صلح و ثبات در افغانستان بوده و در کنار مردم ما قرار داشته است. امارت اسلامی خواهان روابط نیک با کشورهای همسایه و تمام کشورهای جهان است. امنیت سراسری در کشور تأمین شده و امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای دیگر استفاده صورت گیرد. ما خواهان سرمایه‌گذاری جاپان در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های استخراج معادن و تکنالوژی در افغانستان هستیم.»

در اعلامیه ارگ به نقل از اوکادا نیز آمده است که جاپان به تلاش‌هایش برای نزدیکی روابط امارت اسلامی با جامعه جهانی تلاش خواهد کرد و نیز به کمک و همکاری‌اش با مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

در این دیدار، سفیر جدید جاپان برای افغانستان نیز حضور داشته و تأکید کرده است که هدف کشورش کمک به مردم افغانستان است و در این راستا در همکاری با امارت اسلامی تلاش خواهند کرد.

در عین حال، تاکاشی اوکادا مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خاطر تلفات و خسارات ناشی از زلزله اخیر در ولایت هرات و انفجار در مسجد بغلان نیز ابراز کرد و گفت که کمک‌های کشورش از طریق صلیب سرخ به زلزله‌زدگان ارسال شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل