رویداد های اخیر

حکمتیار به ملل متحد: اگر کرسی افغانستان به حکومت فعلی سپرده نمی‌شود، آنرا خالی بگذارید

Published

on

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۱)

گلبدین حکمتیار به تعویق انداختن سرنوشت کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد را خلاف تمام معیارهای شناخته شده انسانی خوانده و می‌گوید اگر این کرسی به حکومت فعلی سپرده نمی شود آنرا خالی بگذارند.

آقای حکمتیار، نصیر احمد فایق را عامل جنگ و خون ریزی و غارت سرمایه های ملی کشور دانسته و گفته است که این شخص تنها از خود نمایندگی می‌کند.

او گفت: «اگر ملل متحد نمی‌توانست این چوکی را به حکومت کنونی بسپارد، مگر نمی‌شد آنرا خالی بگذارد. چه اشکالی دارد؟ این چوکی به کسی سپرده شده که فقط از خود نماینده‌گی می‌کند.»

رهبر حزب اسلامی همچنان در مورد تعلیق تحصیل دختران واکنش نشان داده است.

او گفت: «میان تعلیم پسر و دختر و شرایط مربوط به آن هیچ تفاوت عقلی و شرعی وجود ندارد. اگر در جامعه تهدیدات امنیتی و اخلاقی وجود دارد، برای هردو یکسان است. نوجوان‌های پسر دقیقاً با همان تهدیداتی مواجه اند که دختران با آن مواجه اند.»

آقای حکمتیار افزود که برای دختران و پسران فضای مصئون ایجاد شود. او گفت: «در برخی از مناطق، ولایات و کشورها تهدیداتی که متوجه پسران است می‌توانیم بگوییم که متوجه دختران نیست.»

هرچند امارت اسلامی سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر را برای کسب کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است اما این سازمان تا هنوز حاضر نشده تا این کرسی را به وی بسپارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل