جهان

خبرنگار رویترز در لبنان بر اثر پرتاب راکت از سمت اسرائیل کشته شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۲, ۱۴۰۲)

رویترز گزارش داده است که یکی از فیلمبرداران این خبرگزاری در پی پرتاب راکت‌ها روز جمعه از سمت اسرائیل به جنوب لبنان جان باخت.

شش خبرنگار دیگر در این حادثه زخمی شده اند.

این گروه خبرنگاران، از جمله الجزیره و خبرگزاری فرانسه، در نزدیکی الما الشعب، نزدیک مرز اسرائیل، جایی که اردوی اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در درگیری‌های مرزی به تبادل آتش پرداختند، مشغول به کار بودند.

نجیب میقاتی، صدر اعظم لبنان اسرائیل را عامل این حادثه دانست.

گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «بدیهی است که ما هرگز نمی‌خواهیم به خبرنگاری که کار خود را انجام می‌دهد ضربه بزنیم یا بکشیم یا تیراندازی کنیم. اما می دانید، ما در وضعیت جنگی هستیم، ممکن است اتفاقاتی بیفتد.»

وی افزود که اسرائیل این حادثه را بررسی خواهد کرد.

رویترز در بیانیه ای اعلام کرد که عصام عبدالله در حالی که سیگنال ویدیویی زنده را برای پخش ارائه می‌کرد کشته شده است. کمره به سمت تپه ای نشانه رفته بود که انفجار مهیبی کمره را تکان داد و هوا را پر از دود کرد و فریادهایی به گوش رسید.

رویترز گفت: «ما عمیقاً متأسفیم که متوجه شدیم فیلمبردار ما، عصام عبدالله، کشته شده است. ما فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر، کار با مقامات منطقه و حمایت از خانواده و همکاران عصام هستیم.»

به گزارش رویترز، دو خبرنگار دیگر رویترز به نام‌های ثائر السودانی و ماهر نازه در این حادثه زخمی شدند و پس از دریافت مراقبت‌های طبی از شفاخانه مرخص شدند.

نازه گفت که رویترز و دو سازمان خبری دیگر در حال فیلمبرداری از پرتاب راکت از سمت اسرائیل بودند که یکی از آنها در حالی که عبدالله روی دیوار سنگی کم ارتفاعی در نزدیکی سایر اعضای گروه نشسته بود، برخورد کرد. چند ثانیه بعد، راکت دیگری به موتر مورد استفاده گروه اصابت نمود و آن را شعله ور کرد.

خبرگزاری فرانسه گفت که دو خبرنگار آن زخمی شده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گفت که دو خبرنگار آن نیز در این حادثه زخمی شده‌اند و به وضوح به عنوان خبرنگار قابل تشخیص بودند. این شبکه اسرائیل را مسئول این حادثه دانست و گفت همه کسانی که در پشت «این اقدام جنایتکارانه» هستند باید پاسخگو باشند.

الجزیره در بیانیه‌ای گفت: «موتر پخش‌کننده با وجود حضور تیم ما در نزدیکی/دوش به دوش سایر کارمندان رسانه‌های بین‌المللی در محل مورد توافق بمباران شد و کاملاً سوخت.»

Trending

خروج از نسخه موبایل