رویداد های اخیر

سازمان جهانی صحت: برای رسیدگی به عودت‌کنندگان از پاکستان به ده میلیون دالر نیاز است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۶, ۱۴۰۲)

سازمان جهانی صحت اعلام کرده که برای رسیدگی به امور صحی عودت‌کنندگان از پاکستان به ده میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای روز پنج‌شنبه همچنان از خطر شیوع امراض ساری و فلج اطفال در جریان روند بازگشت مهاجرین به افغانستان هشدار داده و تاکید کرده است که برای خدمات اولیه صحی اضطراری نیاز به بودجه بیشتر دارد.

در این اعلامیه آمده است: «افزایش ناگهانی برگشت مهاجرین و سایر عوامل مرتبط به آن نگرانی‌های بزرگی را در بخش صحت عامه ایجاد کرده است. خطر شیوع بیماری‌ها و سرایت ویروس پولیو در نقاط مختلف ورودی وجود دارد. از طریق یک طرح پاسخ دقیق، سازمان جهانی صحت جهت ارایه خدمات صحی ضروری و اطمینان از دسترسی به مراقبت های صحی برای ۷۰۰ هزار عودت کننده هنگام ورود مجدد به کشور نیاز به ۱۰ میلیون دالر را شناسایی کرده است.»

در عین حال، شماری از مهاجرین برگشت کننده از پاکستان با انتقاد از بسنده نبودن کمک‌ها می‌گویند که با نزدیک شدن فصل سرما با مشکلات زیادی روبه‌رو اند و نیاز به کمک‌های بیشتر دارند.

از سویی هم، برخی از آگاهان برگشت بیش از یک میلیون مهاجر را به کشور بحران آفرین می‌دانند و تاکید می‌کنند که نیاز است تا در کنار امارت اسلامی، نهادهای امداد رسان ملی و بین المللی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین برگشت کننده اقدامات لازمی را انجام دهند.

سازمان جهانی صحت همچنان افزوده است که در صورت فراهم بودن بودجه، با بیش از یک هزار و ۲۵۰ نیروی کار در گذرگاه‌های سرحدی در ولایات ننگرهار، کندهار و هرات توانایی رسیدگی به مشکلات صحی را دارند و قرار است تا دو هفته دیگر شفاخانه‌هایی در سپین بولدک با ۳۰ بستر و در تورخم با ۲۰ بستر به کار آغاز نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل