Connect with us

رویداد های اخیر

سازمان ملل: برای کمک به هشت میلیون افغان امسال به بیش از ۲۵۲ میلیون دالر نیاز داریم

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

بخش خوراکه و زراعت سازمان ملل اعلام کرده است که برای کمک به هشت میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۵۲ میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان روز یک‌شنبه (اول اسد) گفت از هر پنج افغان دو تن با سطح بالایی از ناامنی غذایی حاد روبه‌رویند.

این نهاد افزوده است که هنوز حوادث اقلیمی، سیاسی و اقتصادی در افغانستان ادامه دارد.

در طرح پاسخگویی بشردوستانه این سازمان، که در وبسایتش منتشر شده، آمده ۸۰ درصد خانواده‌ها در افغانستان برای پیدا کردن غذا و درآمد روزانه خود به زراعت وابسته هستند.

با این حال خشکسالی شدید و گسترده، علاوه بر زمستان بسیار سخت، دهاقین را تحت تاثیر قرار داده است. سازمان ملل همچنین در این طرح یادآوری کرده است که دهاقین «تحت تأثیر افزایش مصارف نهادها» نیز قرار گرفته‌اند.

این سازمان توضیح بیشتری درباره «افزایش مصارف نهادها» نداده، اما نهادهای امارت اسلامی روزانه گزارش‌هایی از «اخذ موفقانه» مالیات در سرتاسر افغانستان خبر می‌دهند.

کمک‌های سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل عمدتا بر محور پشتیبانی از دهاقین و تقویت کشاورزی در افغانستان متمرکز است.

کمک‌های غذایی سازمان ملل در افغانستان عمدتاً از طریق برنامه جهانی غذا در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

براساس برآورد سازمان ملل، امسال بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک بشردوستانه هستند و از آن جمله ۱۵ میلیون نفر به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

رویداد های اخیر

بیش از ۲۰ کمره امنیتی در مرکز بدخشان نصب شده است

Published

on

(Last Updated On: )

با افزایش رویداد های ضد امنیتی در بدخشان، مقام‌های این ولایت به هدف تامین امنیت بهتر شهر فیض آباد بیش از ۲۰ کمره امنیتی را در نقاط پر ازدحام نصب و فعال کرده اند.

مسوولان در قوماندانی امنیه این ولایت می‌گویند که در شهر فیض آباد ۲۳ کمره امنیتی را ۲۴ ساعته فعال ساخته اند تا از طریق این کمره ها وضعيت شهر به گونه مستقیم از سوی پولیس بررسی ونظارت‌ شود.

مسوولان می افزایند که این کمره ها به هدف تامین امنیت و جلوگیری از جرایم جنایی نصب شده و نقش‌ کلیدی در تامین امنیت این ولایت خواهد داشت.

عزیز الله عمر، قوماندان امنیه بدخشان می‌گوید: «کمره ها از طرف قوماندانی امنیه در جاهای عمومی، در جاهای مزدحم و در بین شهر نصب شده است. کیفیت کمره ها خیلی خوب است و چندین کیلومتر را زیر پوشش قرار می‌دهد.»

باشندگان شهر فیض آباد این اقدام نیروهای امنیتی را در جلوگیری از وقوع رویداد های ضد امنیت و جرایم جنایی مهم و مؤثر می‌دانند.

جلال‌الدین، باشنده شهر فیض آباد می‌گوید: «بسیار کار خوب کردند؛ برای جلوگیری از سرقت و تامین امنیت بسیار مفید است.»

مسوولان امنیتی بدخشان می‌گویند که با افزایش برنامه های امنیتی، در وضعیت امنیتی این ولایت نسبت به گذشته بهبود آمده و همچنین سطح جرایم جنایی کاهش یافته است. آنان می‌افزایند که می‌خواهند برای ‌تامین امنیت بهتر و جلوگیری از جرایم جنایی و رویداد های ضد امنیت در شماری از ولسوالی‌ها نیز کمره های امنیتی را فعال سازند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هند: دهلی‌نو به پشتیبانی از مردم افغانستان ادامه می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: )

راندیر جیسوال، سخنگوی وزارت امور خارجه هند می‌گوید که دهلی‌نو به پشتیبانی از مردم افغانستان ادامه می‌دهد و این سیاست «پایدار» آنان در قبال مردم افغانستان است.

راندیر جیسوال همچنان افزوده است که هند بندر چابهار را به هدف فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و کشورهای محاط به خشکه در آسیایی مرکزی استفاده می‌کند.

آقای جیسوال گفته است: «این سیاست پایدار ما است که از مردم افغانستان به‌ ویژه از طریق کمک‌های بشردوستانه، غذا، دارو و غیره حمایت می‌کنیم. ما از چابهار برای این هدف خاص استفاده می‌کنیم.»

این مقام هندی نیز افزوده که بندر چابهار یک پروژه مهم برای ایجاد اتصال در منطقه و ارایه کمک‌های بشردوستانه است.

پیش از این، مقام‌های دیگر هندی گفته بودند که دهلی‌نو تلاش خواهد کرد تا از طریق بندر چابهار به افغانستان و آسیای مرکزی وصل شود و مبادلات تجارتی را گسترش دهد.

میرویس حاجی‌زاده، معاون اتاق زراعت و مالداری در این مورد گفت: «چابهار هم یک دهلیز اقتصادی تجارتی است. تمرکز هندوستان که بالای چابهار بیشتر است، به خاطر این است که هند می‌تواند بالای آسیای مرکزی راه پیدا بکند. از مسیر افغانستان به آسیای مرکزی تجارت خود را بیشتر بسازد؛ عواید به همه کشورها خوبتر است و افغانستان هم می‌تواند که از مسیر چابهار به هندوستان و به دیگر کشورها صادارت داشته باشد.»

اخیراً هند و ایران قرارداد ده ساله‌ را برای توسعه بندر چابهار امضا کرده‌اند که از طریق آن هند می‌تواند کالاهای تجارتی خود را به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی صادر کند.

توسعه بندر چابهار یکی از پروژه‌های سه‌جانبه میان ایران، هند و افغانستان است که قرارداد آن در سال ۱۳۹۵ هجری خورشیدی میان کابل، دهلی‌نو و تهران امضا شد.

بندر چابهار یکی از گزینه‌های افغانستان و هند برای دور زدن پاکستان بر شمرده می‌شود زیرا در سال‌های پسین روابط تجارتی و ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان از ثبات کافی برخوردار نبوده است.

امارت اسلامی همچنان گفته است که بندر چابهار یکی از بندرهای حیاتی برای افغانستان نیز است و در ترانزیت منطقه، افغانستان جایگاه خاصی دارد. از این رو، بندر چابهار نیز از اهمیت ویژه‌‌ برخوردار است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی می‌گوید که سرقونسل جدید در مشهد تعیین می‌کند

Published

on

(Last Updated On: )

امارت اسلامی افغانستان روز جمعه با اعلام برکناری جابر انصار از سمت سرقونسلی افغانستان در مشهد گفت که یک دیپلومات جدید برای احراز این پُست اعزام می‌شود.

ذاکر جلالی، رئیس سوم سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان روز جمعه در صفحه ایکس خود نوشت که آقای انصار در فساد اداری دست داشت و او با حکم ریاست الوزرا ختم وظیفه شده است.

اظهارات جلالی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که هرنوع تغییر و تبدیلی در قونسلگری‌ها باید مطابق با کنوانسیون بین‌المللی وین باشد.

جلالی تصریح کرد: «تصمیم اینکه چه کسی باید از ماموریت دیپلوماتیک یک کشور و یا هم قونسلگری سرپرستی نماید برمی‌گردد به کشور فرستنده.»

وی گفت که تا اعزام دیپلومات جدید، دیپلوماتی از سفارت افغانستان در تهران از امور قونسلگری وارسی خواهد کرد و یا هم سکرتر اولِ قونسلگری به حیث سرپرست به ارائه خدمات قونسلی ادامه خواهد داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!