رویداد های اخیر

سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان نماینده خاص تعیین کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۹, ۱۴۰۰)

سازمان همکاری اسلامی برای رسیده‌گی به بحران افغانستان طارق علی بخیت را به عنوان نماینده خاص برای افغانستان معرفی کرد.

نماینده خاص سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در دیدار با امیر خان متقی گفته که این سازمان صندوق کمک بانک انکشاف اسلامی را در افغانستان نیز باز می ‌کند و آماده سلسله کمک‌های بشردوستانه زود هنگام به افغانستان است.

این مامور تازه می‌گوید که سازمان همکاری کشور‌های اسلامی برای رسیده گی به بحران در افغانستان دفتر خویش را در کابل به زودی باز می‌‌کند.

وزارت خارجه کشور در رشته تویتی در این باره گفته” صندوق کمک بانک انکشاف اسلامی را در افغانستان نیز باز می‌کند و آماده سلسله کمک‌های بشردوستانه زود هنگام به افغانستان استند.آقای متقی از آنها به‌خاطر ابتکار برگزاری نشست سپاس‌ گزاری و پیرامون توسعهٔ روابط بشردوستانه، اقتصادی، تجاری و سیاسی صحبت نمود و همچنان از سرمنشی و هیأت این سازمان دعوت کرده تا به کابل سفر کنند.”

در همین حال امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور در پایان این نشست از سازمان همکاری های اسلامی خواست تا از امریکا بخواهند که از آزار و اذیت مردم افغانستان و تضعیف امارت اسلامی خود داری کند.

متقی در این باره گفت:” امریکا با ایجاد تحریم‌ها علیه افغانستان به مردم افغانستان آسیب می ‌رساند و این یک نقض آشکار حقوق بشر در برابر مردم افغانستان است. و چنین اقداماتی وجهه آمریکا را تضعیف می‌ کند و موج مهاجرت‌ها را افزایش داده پیامدهای منفی در سراسر جهان به همراه خواهد داشت.”

اما برخی فعالان جامعه مدنی و رییس امامیه‌های افغانستان در واکنش به این نشست می‌گویند راه اندازی این چنین نشست‌ها برای جلوگیری از بحران موجود در افغانستان موثر نیست زیرا کشورهای اسلامی در بیست سال گذشته کنفرانس‌های مختلف را راه اندازی کردند اما تاثیری آنرا در حل مشکلات افغانستان چندان جدی نبوده است.

سحر ساحل، فعال جامعه مدنی، گفت:” من از برگزاری این نشست خوشبین استم اما این نشست به مانند نشست دوحه در حد یک قطعه نامه باقی نماند و امارت اسلامی از این قطعه نامه استفاده کند زنان در خانه استند کار به روی شان بسته است. اگر امارت اسلامی می خواهد از سوی جهان به رسمیت شناخته شوند حق زنان را بدهند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل