ورزش

فهرست بازیکنان تیم کریکت افغانستان برای مسابقات جام آسیا اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۵, ۱۴۰۲)

کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۵ سنبله) در یک کنفرانس مطبوعاتی فهرست ۱۷ نفری از بازیکنان کشور را اعلام کرد که قرار است در مسابقات جام آسیا شرکت کنند.

مسابقات جام آسیا از تاریخ ۳۰ اگست الی ۱۷ سپتمبر در پاکستان و سریلانکا برگزار می‌شود.

محمد سلیم صافی و عبدالرحمن، دو توپ‌انداز که بخشی از تیم ملی در مسابقات اخیر در مقابل پاکستان بودند، در تیم نگهداشته شده‌اند، در حالیکه فرید احمد ملک و وفادار مومند از فهرست بازیکنان تیم ملی کریکت برای مسابقات جام آسیا حذف شده‌اند.

عظمت‌الله عمرزی، آلروندر تیم ملی کشور به دلیل مصدومیت از فهرست حذف شده است که به عوض آن گلبدین نایب و کریم جنت، دو آلروندر دیگر تیم ملی کشور در فهرست بازیکنان جا داده شده‌اند و بخشی از تیم برای این مسابقات خواهند بود.

شرف‌الدین اشرف، آلروندر دیگر تیم ملی، نیز در فهرست جا دارد تا براساس ضرورت به نفع ملی پوشان بازی کند.

همچنین نجیب‌الله زدارن که به دلیل مصدومیت در ناحیه زانو از مسابقات قبلی تیم ملی کشور مقابل پاکستان حذف شده بود، جزء فهرست بازیکنان برای جام آسیا است و توقع می‌رود که الی آغاز مسابقات دوباره آماده بازی‌ها شود.

اما شاهدالله کمال که به جای زدران در مسابقات اخیر در مقابل پاکستان بازی کرد، از فهرست بازیکنان برای جام آسیا حذف شده است.

فهرست بازیکنان تیم ملی کریکت کشور قرار ذیل است:

حشمت الله شهیدی (کاپیتان)، رحمن‌الله گربز (ویکت کیپر)، اکرام علی خیل (ویکت کیپر)، ابراهیم زدران، ریاض حسن، رحمت شاه، نجیب‌الله زدران، محمد نبی، کریم جنت، گلبدین نایب، راشد خان، عبدالرحمن، شرف‌الدین اشرف، مجیب الرحمن، نور احمد، محمد سلیم صافی و فضل الحق فاروقی.

برای علاقمندان کریکت در سراسر کشور، تلویزیون آریانا همه مسابقات را از ساعت ۰۱:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ آگست هر روز به صورت زنده پخش خواهد کرد. مسابقات زنده روزانه تا فاینل که در ۱۷ سپتمبر در کولمبو برگزار می‌شود، پخش خواهد شد.

شش تیم در مسابقات امسال شرکت خواهند کرد که به دو گروه سه تیمی تقسیم شده‌اند. هند، نیپال و پاکستان در گروه A قرار دارند، در حالی که افغانستان، سریلانکا و بنگله‌دیش در گروه B قرار دارند.

اولین بازی افغانستان در مرحله گروهی سوم سپتمبر در لاهور پاکستان مقابل بنگله‌دیش خواهد بود. این تیم سپس در تاریخ ۵ سپتمبر با سریلانکا، همچنین در لاهور، بازی خواهد کرد.

برای اطلاع از جدول زمانی پخش مسابقات اینجا را کلیک کنید!

Trending

خروج از نسخه موبایل