Connect with us

انتخابات ۹۸

قانون‌گذاران از تقلب در روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری نگران‌اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان، می‌گویند که یگانه راه جلوگیری از تقلب در شمارش آرا، معتبر شناخته شدن آرای بایومتریک شده است و کمیسیون انتخابات نباید در این راستا درنگ کند.

این قانون گذاران تاکید می‌ورزند که تقلب‌های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و تلاش‌ها بر این است تا آرای بدون بایومتریک داخل سیستم شوه و معتبر شناخته شوند.

عبدالعزیز حکیمی، نماینده مردم هرات، در مجلس، میگوید: “از اظهارات بزرگان سیاسی در باره آرای غیربایومتریک که حساب شود روشن می‌گردد که انتخابات را باخته و یا این که در تقلب سهیم هستند.”

در همین حال، کمیسیون‌های انتخابای، برای رسیده‌گی به چالش‌های انتخاباتی با آزمون بزرگی رو به رو هستند و نماینده‌گان مجلس هم از این نهادها می‌خواهند تا آرای مردم به بازی گرفته نشود و تنها رأی پاک سرنوشت کشور را تعیین کند.

در همین حال، این نماینده گان تاکید می ورزند که اگر روند انتخابات از میسر اصلی اش بیرون شود، دیگر مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

 غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات در مجلس، اظهار میدارد: “رای دادند و اما بایومتریک نشده اند این چگونه است در حالی که تمام مرکزهای رای‌دهی بایومتریک داشته است و این موضع نشان میدهد که تقلب‌های وجود دارد.”

از سویی هم، شمار دیگری از اعضای این مجلس می‌گویند که تقلب‌های گسترده در انتخابات نباید این روند ملی را به بازی بگیرد.

منورشاه بهادری، نماینده مردم هرات در مجلس، میگوید: “انتخابات پر از تقلب بود و تعدادی از زورمندان می گویند که تمامی آرای که بایومتریک نشده حساب شود این چه وضعیت است.”

اما کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که برای هیچ جریانی اجازه مداخله در روند انتخابات داده نخواهد شد و تنها قانون انتخاباتی می‌تواند به چالش‌های این روند رسیده‌گی کند و نتیجه نهایی را اعلام نماید که با آرای مردم رقم خورده باشد و قابل قبول باشد.

گزارشگر: رفیع صدیقی

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!