رویداد های اخیر

مجاهد به کارمندان زن انجوها: برای امرار معاش، روی راه‌های بدیل فکر کنید

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۰, ۱۴۰۱)

به دنبال تعلیق کار زنان در انجوها، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته است که زنان می‌توانند برای امرار معاش روی راه‌های بدیل فکر کنند.

آقای مجاهد در گفتگو با «بی‌بی‌سی» تصریح کرده است زمانیکه یک حکم شریعت تطبیق می‌شود، طبیعی است که یک تعداد افراد زیان می‌بینند و آنان باید روی راه‌های بدیل فکر کنند.

وی افزود: «تمام مردم از این طریق نان نمی‌خورند. بسیاری از مردم راه‌های دیگری دارند. علاوه بر این، مهم است تا نان از طریقی پیدا شود که مطابق شریعت باشد. اگر کسی بگوید که سر راه ایستاد می‌شوم و دزدی می‌کنم تا برای کودکان ام نان پیدا کنم و اگر دزدی ممنوع شود کودکان‌ام گرسنه خواهند بود، آیا می‌توانیم اجازه بدهیم دزدی کند؟»

آقای مجاهد گفته است از اینکه انجو ها زیر اداره امارت اسلامی نیست و در آن شهروندان خارجی کار می‌کنند خطر بیشتر متوجه زنان است.

به گفته آقای مجاهد اما بخش‌هایی که اصول اسلامی را رعایت و زیر کنترول امارت اسلامی باشد و همچنان نیاز برای کار زنان در آن وجود داشته باشد، زنان در آن مشغول کار خواهند بود.

تعلیق کار زنان در انجو ها واکنش‌های گسترده سازمان های بین‌المللی و کشورهای جهان را به دنبال داشته است.

در تازه ترین مورد، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد گفته اند که ممنوعیت کار زنان در انجوها نه تنها کارگران زن را از حقوق اساسی ومعیشت محروم می‌کند، بلکه آنها را از حمایت جوامع شان باز می‌دارد. به گفته آنان، اقدام اخیر، زنان را به طور کامل از جامعه حذف می‌کند.

از سوی دیگر، لیندا تامس گرینفیلد، سفیرامریکا در سازمان ملل متحد نیز تصمیم امارت اسلامی مبنی بر تعلیق کار زنان در انجوها را نقض تعهدات مقام‌های حاکم خوانده وتأکید کرده است که این تصمیم اثرات منفی را بر تلاش‌های کمک رسانی به نیازمندان می‌گذارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل