اخبار ساحوی

مجلس سنا حملات انتحاری در کابل و کندهار را شدیداً نکوهش کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از سناتوران افغان در واکنش به وقوع حملات انتحاری در کابل و کندهار میگویند، کسانیکه با فرستادن افراد انتحاری شهروندان افغان را میکشند، نباید مورد عفو و بخشش قرار گیرند.

در هفته گذشته دو حمله انتحاری در کابل و شهر کندهار به وقوع پیوست که در آن ده ها تن کشته شده و بیش از صد فرد غیر نظامی دیگر زخم برداشتند.

مسوولان امنیتی در کندهار رویداد انتحاری این ولایت را به شورای کویته نسبت دادند اما مسوولیت حمله انتحاری کابل را حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمیار بدوش گرفت.

شماری از سناتوران افغان در نشست عمومی روز یکشنبه (29ثور) مجلس سنا، این عملکرد ضد اسلامی از سوی حزب اسلامی حکمتیار را نکوهش کرده و خواهان بازداشت و مجازات عاملان این رویداد شدند و از حکومت خواستند تا نباید با عاملان این حملات صلح کند.

سناتور هدایت الله رهایی عضو این مجلس گفت:” دولت افغانستان با گلبدین حکمتیار مذاکره میکند و نماینده آن حزب میاید در مهمانخانه دولت در مسایل صلح در مورد افغانستان صحبت میکند، اما زمانیکه از نزد دولت رخصت شد دوباره حملات انتحاری را در مقابل دولت انجام میدهد که این عمل در تاریخ افغانستان نا بخشیدنی است”.

از سوی هم فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا نیز این عمل را به شدت نکوهش کرده و این اعمال را در برابر مردم مظلوم افغانستان ظلم عنوان کرد.

وی نیز از مردم افغانستان خواست که در مقابل ظالم صدای خود را بلند نمایند.

از سوی دیگر این سناتوران افغان تطبیق حکم اعدام را بر دو قاتلی که پس از اختطاف یک کودک بازرگان، آنرا به قتل رسانده بودند نیز استقبال کردند.

محی الدین منصف عضو مجلس سنا گفت:”اگر این سلسله ادامه پیدا کند در تطبیق این امر امنیت میتواند بهتر شود. وی همچنان پیشنهاد کرد که محاکمی که این حکم را بالای این افراد صادر کرده است باید تقدیر شوند”.

زلمی زابلی نیز از رییس جمهور خواست تا برای تطبیق قوانین اسلامی و قوانین مدنی، حکم اعدام کسانی را که از سوی محاکم محکوم شده اند، امضا کند.

اقدام به اعدام این افراد تنها مورد استقبال مجلس سنا قرار نگرفته است، بل شمار زیادی از شهروندان افغان به ویژه خانواده علی سینا؛ کودکی که از سوی این افراد به قتل رسیده است، نیز مورد استقبال قرار گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل