رویداد های اخیر

مسوولان: تاکنون ۳ هزار جریب زمین‌ غصب‌شده دولتی در تخار بازگردانده شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۸, ۱۴۰۲)

مسوولان کمیسیون جلوگیری از غصب زمین در تخار می‌گویند که روند استرداد زمین‌های غصب‌شده دولتی در این ولایت ادامه دارد.

به گفته آنان، طی چهار دهه اخیر هزاران هکتار زمین دولتی در مرکز و ولسوالی‌های تخار از سوی زورمندان و قوماندانان محلی غصب ‌شده است.

مسوولان این کمیسیون می‌گویند که تاکنون از میان ۳۰۰ هزار جریب زمین غصب‌شده، سه هزار جریب زمین واپس گرفته شده است.

رحیم‌الله احدی، رییس کمیسیون جلوگیری از غصب زمین در تخار، در این مورد گفته است: «یک لک جریب زمین شاید ما بررسی کرده باشیم. مجموعاً در حدود سه هزار جریب زمین را ما استرداد کردیم که به اجاره داده‌ایم، شاید تا حال دو میلیون افغانی از عواید این زمین‌ها به خزانه دولت سپرده باشیم.»

والی تخار نیز به مقامات محلی در ولسوالی‌ها دستور داده است که در زمینه شناسایی و استرداد زمین‌های غصب‌شده با کمیسیون همکاری لازم کنند.

عبیدالله امین‌زاده، والی تخار، می‌گوید: «ولسوال‌ها، قوماندانان امنیه، استخبارات و امر بالمعروف در قسمت زمین‌های غصب‌شده توجه جدی کنند.»

با این حال، باشندگان تخار از کندی در روند استرداد زمین‌های غصبی انتقاد کرده و می‌گویند که با گذشت یکسال از ایجاد این کمیسیون، هنوز هم هزاران جریب زمین دولتی در چنگ غاصبان قرار دارد و از آن استفاده می‌کنند.

در همین حال، مسوولان این کمیسیون تصریح کرده‌اند که کار بررسی زمین‌های غصب‌شده را در چند ولسوالی تکمیل کرده‌اند و به زودی بررسی زمین‌های غصب‌شده در چند ولسوالی دیگر نیز آغاز می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل