رویداد های اخیر

مقام‌های امنیتی: درحال حاضر هیچ تهدید امنیتی در سرحدات تخار با تاجکستان وجود ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقام‌های امنیتی ولایت تخار می‌گویند که مناطق سرحدی در این ولایت با تاجکستان را زیر کنترول دارند و اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان به کشور تاجکستان تهدید خلق شود.

سرپرست قوماندانی امنیه تخار می‌گوید با هماهنگی اردوی ملی و پولیس سرحدی امادگی‌های لازم را دارند و در حال حاضر هیچ نگرانی امنیتی در مرزها وجود ندارد.

به گفته سرپرست قوماندانی امنیه پس از روی کارامدن امارت اسلامی چندین قاچاقبر مواد مخدر از ساحات مرزی بازداشت شده و قاچاق مواد مخدر در سرحدات این ولایت به صفر رسیده است.

مسوولان امنیتی تخار می‌گویند با هماهنگی سایر نیروهای امنیتی مستقردر این ولایت  تدابیر شدید امنیتی را در سرحدات کشور تاجکستان اتخاذ کرده اند.

قاری ذکرالله ذاکر، سرپرست قوماندانی امنیه تخار می‌گوید در حال حاضر هیچ تهدید امنیتی در سرحدات تخار با تاجکستان وجود ندارد .

قاری ذکرالله ذاکر، سرپرست قوماندانی امنیه تخار گفت:” در تمامی ولسوالی‌های که همجوار با تاجکستان است نیروهای ما مستقر است و نیروها آماده تامین هر نوع تامین امنتیت و در ضمن ما یک اداره هماهنگی داریم که همیشه میان اردو و پولیس ما هماهنگی است.”

سرپرست قوماندانی امنیه تخار همچنان می‌گوید ولسوالی‌های سرحدی این ولایت که در حکومت گذشته مرکز قاچاق مواد مخدر با کشور تاجکستان بود پس از روی کار امدن امارت اسلامی چندین قاچاقبر را بازداشت کرده اند واکنون هیچ گونه داد وستد مواد مخدر در مرزهای این ولایت صورت نمی گیرد.

قاری ذاکر گفت:” در حکومت قبلی مواد مخدر از تاجکستان به افغانستان خارج و داخل می‌شد و اما فعلن نیروهای ما در سرحدات منظم هستند.”

باشندگان تخار می‌گویند یک بار گواه حملات توپخانه‌یی تاجکستان پس از روی کار امدن امارت اسلامی بالای یکی از ولسوالی‌های این ولایت بودند و اکنون میخواهند که حکومت با همسایه‌ها روابط حسنه برقرار کند تا دیگر شاهد چنین رویدادها نباشند.

وسیم رسولی، باشنده ولایت تخار گفت:” قسمی که شما در جریان هستید اوضاع در مرزهای افغانستان بخصوص در مرزهای که با ولایت تخار هم مرز هستند چندی قبل ما و شما شاهد حملات توپ‌خانه‌ی نیروهای تاجکستان در نقاط مختلف به خصوص در مناطق  تخار بودیم.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که اوایل سال روان، چندین هاوان از ولسوالی خواجه غار تخار به خاک تاجکستان پرتاب شد و مسولیت آن را گروه داعش پذیرفیت. حالا مسوولان امنیتی تخار می‌گویند که پس از آن رویداد، تدابیر جدی امنیتی را اتخاذ کرده اند و نیروهای امنیتی بیشتری در مناطق مرزی با تاجکستان به هدف تامین امنیت سرحدات مستقر کرده اند.

این درحالی است که شش ولسوالی تخار در ماوارای کوکچه با کشور تاجکستان هم مرز است .

Trending

خروج از نسخه موبایل