رویداد های اخیر

ملل متحد: میزان افسردگی در میان زنان افغانستان افزایش یافته است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۹, ۱۴۰۲)

سازمان ملل متحد با نشر گزارشی روز سه شنبه اعلام کرد که میزان افسردگی در میان زنان افغانستان افزایش پیدا کرده است.

بر بنیاد این گزارش که از سوی بخش زنان ملل متحد، یوناما و سازمان بین‌المللی مهاجرت تهیه شده، ۶۹ درصد از زنان در افغانستان که با آنها بین ماه های اپریل و جون سال جاری مصاحبه شده، گفته اند که حس اضطراب، تنهایی و افسردگی به گونه قابل توجه افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که میزان افسردگی بین ماه های جنوری و مارچ ۵۷ درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی، حدود ۴۶ درصد از ۵۹۲ زن افغان که در ماه جولای با آنها مصاحبه شده، گفتند که جامعه جهانی نباید امارت اسلامی را تحت هیچ شرایطی به عنوان دولت افغانستان به رسمیت بشناسد.

نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که هرگونه به رسمیت شناختن حکومت امارت اسلامی باید به بهبود ملموس در وضعیت حقوق زنان، از جمله حقوق آنها برای تحصیل و کار، بستگی داشته باشد.

در گزارش آمده است: «آنها [پاسخگویان به نظرسنجی] ابراز نگرانی کردند که این به رسمیت شناختن تنها مقامات بالفعل را تشویق می‌کند که به سخت گیری در سیاست‌ها و اقدامات خود علیه زنان و دختران ادامه دهند.»

این در حالی است که بسیاری از کشورها از امارت اسلامی خواسته اند که سیاست‌هایش در مورد زنان را تغییر داده یک دولت فراگیر تشکیل دهد و به حقوق بشر احترام بگذارد.

امارت اسلامی اما ادعا می‌کند که حکومت فراگیر است و به حقوق بشر در چارچوب شریعت احترام می‌گذارد.

بررسی‌های سازمان ملل متحد همچنین نشان می‌دهد که سلامت، درآمد و نفوذ اجتماعی زنان تحت حاکمیت امارت اسلامی تنزل قابل توجهی داشته است.

در گزارش آمده است: «زنانی که مکرراً مورد مشورت قرار می گیرند، زندگی خود را مانند زندگی زندانیانی توصیف می‌کنند که در تاریکی بسر برده و بدون امید به آینده در خانه محصور شده اند.»

هشتاد درصد زنان در نظرسنجی گفته اند که توانایی آنها برای انجام فعالیت‌های درآمدزا کاهش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل