رویداد های اخیر

نگرانی افغان‌ها از مشکلات موجود در گذرگاه سپین بولدک کندهار حین عبور

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۸, ۱۴۰۲)

افغان‌های که از طریق گذرگاه سپین بولدک کندهار به آن طرف خط فرضی دیورند می‌روند می‌گویند که در حین عبور با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

به گفته این مسافران بر خلاف توافق مقامات دو طرف، اغلب افغان‌ها بااسناد قانونی هم اجازه ورود به آن طرف خط فرضی دیورند را ندارند .

هر روز هزاران افغان که بیشتر آنها بیمار، زنان و کودکان هستند برای حل مشکلات صحی و دیگر مشکلات خود به آن طرف خط فرضی دیورند می‌روند، اما اغلب این مسافران توسط نیروهای پاکستانی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و اجازه رفتن به آنجا را ندارند، برخی از مسافران نیز از رفتار بد نیروهای پاکستانی در این گذرگاه شکایت دارند.

عزيزالله، مسافر می‌گوید: «خواست ما از پاکستان این است که مردم ما را آزار و اذیت نکنند.»

فدامحمد، مسافر می‌گوید: «زنان و کودکان همرایم بود سه بار مرا دوباره برگشت دادند.»

درهمین حال، مقامات دولتی در سپین بولدک مشکلات مسافران افغان را می‌پذیرند و می‌گویند که این مشکلات را با جانب پاکستان در میان گذاشته اند، اما تاکنون نتیجه مثبتی دریافت نکرده اند.

محمد بشیر، ولسوال سپین بولدک می‌گوید: «ما چندین بار در مجالس با طرف پاکستان این مسله را شریک ساختیم که مردم دو طرف را حین عبور و مرور آزار و اذیت نکنند، صحبت‌ها صورت می‌گیرد ولی عملی نمی‌شوند.»

مسافران افغان در حالی از مشکلات خود در گذرگاه سپین بولدک شکایت دارند که مهاجران افغان مقیم پاکستان نیز تحت فشار شدید دولت پاکستان قرار دارند و به گونه اجباری از این کشور اخراج کرده می‌شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل