علم و تکنالوژی

همزمان با پایان سفر جو بایدن به شرق آسیا، کوریایی شمالی ۳ موشک آزمایش کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۱)

کوریایی شمالی سه موشک بالستیک از منطقه سونان در پیونگ یانگ به سمت دریای جاپان پرتاب کرد. این هفدهمین آزمایش موشکی این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بود.

اردوی کوریایی جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این کشور تحقیقات خود را آغاز کرده و اردوی این کشور به همراه ایالات متحده اعلام همکاری کرده است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در تماسی تیلیفونی با همتای کوریایی جنوبی خود درخصوص آزمایش موشک‌های بالستیک کوریایی شمالی گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است:”مشاور امنیت ملی ایالات متحده و کوریایی جنوبی هر دو آزمایش‌های موشک بالستیک کوریایی شمالی را محکوم کرده و متعهد شده‌اند تا به همکاری نزدیک خود در این زمینه ادامه دهند.”

فرماندهی هند و اقیانوسیه امریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده از آزمایش چند موشک بالستیک دوربرد اخیر کوریایی شمالی که ساعاتی پس از پایان سفر جو بایدن به شرق آسیا رخ داد، آگاه است.

در بیانیه آمده است:”ما از آزمایش چند موشک بالستیک کوریایی شمالی آگاه هستیم و در حال ارزیابی و رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود هستیم.”

جاپان نیز از آزمایش مشکوک موشک بالستیک توسط کوریایی شمالی خبر داده است.

نوبو کیشی، وزیر دفاع جاپان گفت که جاپان اعتراض خود را به کوریایی شمالی به دلیل آزمایش موشکی که صبح امروز انجام شد، اعلام کرد. این اعتراض با استفاده از مجاری دیپلماتیک از طریق سفارت در بیجنگ تحویل داده شد.

وزیر دفاع جاپان گفت:” آزمایش موشک بلافاصله پس از پایان نشست جاپان، ایالات متحده، استرالیا و هند “یک تحریک آشکار و کاملا غیرقابل قبول” است. “

به گفته این وزارتخانه تاکنون هیچ خسارتی از موشک‌های آزمایش شده توسط کوریایی شمالی ثبت نشده است.

آزمایش این موشک‌ها درست چند ساعت پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا این منطقه را ترک کرد، اتفاق افتاد.

Trending

خروج از نسخه موبایل