رویداد های اخیر

هیأت پاکستان برای گفتگوهای تجارتی وارد کابل شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک هیأت پاکستان امروز دوشنبه، ۲۷ سرطان، به کابل سفر کرده و با مقام‌های امارت اسلامی در مورد روابط تجارتی میان دو کشور و هم‌چنان قیمت ذغال سنگ گفتگو کرده است.

عبدالطیف نظری، معین وزارت اقتصاد می‌گوید که افغانستان می‌خواهد تعامل گسترده اقتصادی با همه کشورها بخصوص با همسایه‌ها داشته باشد.

آقای نظری گفته است: «به هر میزان که تعامل کشور با جهان و کشورهای همسایه بیشتر باشد، به همان اندازه به نفع کشورهای منطقه خواهد بود».

درهمین حال، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت اقتصاد می‌گوید که با توجه به موقعیت جغرافیایی افغانستان نیاز است که با همه کشورها بخصوص با کشورهای همسایه روابط گسترده اقتصادی ایجاد شود. ازهمین رو، امارت اسلامی در پی گسترش روابط تجارتی با کشورهاست.

آقای عزیزی افزوده است: «هیأت بلند پایه پاکستان به هدف رفع مشکلات اقتصادی و ترانزیتی به کابل آمده‌اند تا با جانب افغانستان روی برخی مسایل به تفاهم برسند».

درهمین حال، مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که در مسئله واردات ذغال سنگ دولت این کشور دخالتی ندارد اما تسهیل در روند انتقال ذغال سنگ به سود هر دو کشور است.

بااین حال، آگاهان اقتصادی می‌گویند که کابل باید با کشورها رابطۀ اقتصادی را گسترش دهد اما توجه بیشتر برصادرات داشته باشد تا واردات.

شبیر بشیری، آگاه اقتصادی گفته است: «افغانستان نیاز دارد که منابع طبیعی خود را به منطقه صادر کند چون امارت اسلامی تمویل کنندۀ بیرونی ندارد تا مصارف داخلی‌اش را تأمین کند».

این هیأت پاکستانی در حالی به کابل آمده است که دولت افغانستان بهای ذغال سنگ را افزایش داده و تاکید کرده است که ذغال سنگ را براساس قیمت جهانی آن به فروش میرساند.

Trending

خروج از نسخه موبایل