رویداد های اخیر

هیئت رهبری وزارت داخله با خانواده‌های قربانیان مرکز آموزشی “کاج” دیدار نمود

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۱, ۱۴۰۱)

هیئت رهبری وزارت داخله به رهبری زین‌الله عابر رئیس دفتر وزیر داخله روز یک‌شنبه (۱۰میزان) با خانواده‌های قربانیان مرکز آموزشی “کاج” دیدار و از انها دلجویی کرد.

همچنان مقامات وزارت داخله به آنها وعده هر نوع همکاری نموده و به خانواده‌های جان باخته‌گان یکصدهزار افغانی و برای زخمیان ۵۰هزار افغانی کمک نمود.

مقامات وزارت داخله می‌گوید که تلاش می‌کنند امنیت غرب کابل را تامین کنند تا اینگونه رویدادها دیگر تکرار نشود.

زین‌الله عابر رییس دفتر وزیر امور داخله می‌گوید: «با نیروهای امنیتی همکاری نمایید در وقتش به ما خبر بدهید ما انشاالله از همچون حادثات جلوگیری میکنیم و در آینده نهادهای امنیتی از شما، اطفال تان و مراکز آموزشی محافظت می‌کنند.»

یکی از این مقامات می‌گوید: «این قاتلین، این وحشی‌ها و این مجرمین هیچ مذهب و انسانیت را نمی شناسند و هر کاری که از دست شان ساخته باشند انجام میدهند و از این معلوم می‌شود که همه ما و شما اهداف آنها هستیم.»

شماری دیگری از مقامات امارت اسلامی می‌گویند که دشمنان مردم افغانستان میخواهند که با اینگونه حملات تفرقه افگنی کنند اما مردم و حکومت به این کار اجازه نخواهند داد.

عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد می‌گوید: «دشمنام ثبات، امنیت، ترقی و پیشرفت افغانستان تلاش می کند که با این اهداف خود جدایی، تفرقه، نفاق، خشونت و نفرت را بین مردم افغانستان ایجاد بکند.»

از سوی دیگر خانواده‌های قربانیان میخواهند که نیروهای مردمی در این محل دوباره فعال شود تا از اینگونه حملات جلوگیری شود.

یکی از اقارب قربانیان می‌گوید: «در قسمت مکاتب و کورس‌های خصوصی اگر لطف کنند از مقامات بلند پایه برای اینها مجوز اسلحه داده شود تا این مراکز تدابیر امنیتی خود را بگیرند .»

بیشترین قربانیان انفجار روز جمعه ( ۸میزان) در غرب کابل پسران و دختران جوانی بودند که برای شرکت در امتحان آزمایشی کانکور به مرکز آموزشی “کاج” آمده بودند.

سه روز پس از این رویداد، یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده است که آمار قربانیان حمله روز جمعه در غرب کابل رو به افزایش است و تا کنون شمار آنان به ۵۳ کشته و ۱۱۰ زخمی رسیده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل