Connect with us

رویداد های اخیر

پاکستان به افغانستان: رهبران تحریک طالبان پاکستان را تحویل ما کنید

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۱۱, ۱۴۰۱)

وزیر داخله پاکستان از امارت اسلامی می‌خواهد تا رهبران تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه هایی که برای امنیت ملی پاکستان تهدید است به این کشور تحویل دهد.

رانا ثناءالله هشدار می‌دهد اگر چنین نشود اردوی پاکستان ناچار خواهد بود در داخل خاک افغانستان برضد این گروه ها اقدام کند.

او گفت: «افغانستان یک کشور اسلامی و برادر ماست. ما به حکومت این کشور می‌گوییم که جلو حملات تحریک طالبان را از خاک خود علیه ما بگیرند و رهبران این گروه را به ما بسپارند و اما اگر این کار صورت نگیرد ما ناگزیر خواهیم بود بر گروه هایی که برای امنیت ملی ما تهدید محسوب می شوند حمله ورشویم وما بر بنیاد اصول و قوانین بین المللی این حق را داریم.»

امارت اسلامی حضور رهبران وافراد تحریک طالبان پاکستانی را در افغانستان رد کرده می‌گوید اجازه نمی‌دهد امنیت هیچ کشور به شمول همسایه ها از آدرس افغانستان تهدید شود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «پالیسی و موقف امارت اسلامی این است که از خاک افغانستان به هیچ کشوری تهدید و آسیبی متوجه نمی‌شود و نه هم به کسی اجازه داده می‌شود که از خاک افغانستان کشورهای دیگر آسیب پذیر شود.»

از زمان لغو آتش‌بس بین اردو و تحریک طالبان پاکستان، این گروه حملات خود را در مناطق شمال و جنوب غربی پاکستان افزایش داده است.

تحریک طالبان پاکستان اخیراً مسئولیت یک حمله انتحاری در اسلام‌آباد را نیز برعهده گرفت. در این حمله دستکم یک پولیس کشته و پنج نفر زخمی شدند.

افزایش حملات در پاکستان در لابلای تنش‌های سیاسی در این کشور زنگ خطر را از حملات بیشتر در شهرهای این کشور به صدا در آورده است.

ازسویی، تحریک طالبان پاکستان برای سال جدید میلادی تشکیلات نو خود را اعلان کرد.

رسانه‌های پاکستانی نگاشته اند که ابومنصور عاصم به حیث امیر و مولوی سلیم حقانی به حیث رییس استخبارات معرفی شده اند.  درخبرنامه‌ای که این تحریک منتشرکرده یک تشکیل شبیه حکومت شامل والی‌ها و وزارت خانه‌ها نیز دیده می شود.

هفته قبل امریکا اتحاد خود را علیه تحریک طالبان پاکستان وسایر گروه های تروریستی در این کشوراعلام کرد و گفت واشنگتن در نابودی این گروه ها با اردوی پاکستان همکار است.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!