اخبار ساحوی

کانکرس امریکا به زودی در مورد ادامه حضور سربازان شان در افغانستان رایزنی خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک عضو کانکرس امریکا میگوید: ادامه حضور نیرو های امریکایی پس از 2014 در افغانستان با دیدگاه های متفاوت در کانگرس امریکا همراه شده است.

با آنکه گزارش های مثبت و منفی از خروج نیرو های امریکایی از افغانستان انتشار می یابد، جان كونير  كانكرسمن عضو كانكرس امريكا در مصاحبه با تلويزيون آريانا گفته است که كانكرس امريكا در مورد حضور نيروهاي امريكا درافغانستان بحث خواهد كرد، و تصمیم خواهد گرفت که چه تعداد از سربازانش در افغاننستان باقی خواهند ماند .

جان كونيركانكرسمن عضو كانكرس امريكا گفت:” در مورد حضور نظامی آمریکا و کارهایی که باید در افغانستان انجام گیرد در کانگرس بحث ادامه دارد، امید  و خواست من این است که ما نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهیم”.

.                                                           درحاليكه دولت افغانستان اعلام کرده است که مسأله موافقتنامه دوجانبه امنیتی را لویه جرگه مشورتی فیصله خواهند کرد. اما حالا اين عضو كانكرس امريكا كه از حزب ديموكرات است ميگويد:” ريیس جمهور اوباما خواهان كاهش نيروهاي كشورش در افغانستان است”.

آقای كانكرسمن  گفت:” ما و رييس جمهور اوباما  باید از تعداد سربازان کم کنیم، به چنین تعداد زیادی در اینجا  نیاز نداریم، ولی در مورد شمار سربازان تابحال مطمئن نیستم، اما با وصف این می خواهم کم باشند، ولی دین مورد شماری دیگری از اعضای کانگرس با من موافق نیستند”.

این در حالیست که روند خروج نیرو های امریکایی از افغانستان تا پایان 2014 تکمیل خواهد شد و اینکه امریکا پس از 2014 چی تعداد نیرو در افغانستان خواهد داشت در توفقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن روشن خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل