Connect with us

اخبار ساحوی

پرونده کشته شدن فرخنده روز شنبه به سارنوالی سپرده می شود- بلوچ

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

dakhela

فرخنده دختری که هفته پیش زیر مشت و لگد ده ها تن درکابل کشته شد، متهمش ساخته بودند که قرآن را آتش زده است، اما زیر مشت و لگد مردم نعره تکبیر سر میداد.

کمیسیون حقیقت یاب رییس جمهور میگوید، پرونده کشته شدن فرخنده روز شنبه به دادستانی می رود.

بررسی های این کمیسیون نشان می دهد که فرخنده قرآن را به آتش نکشیده، بل به گونه مظلومانه به شهادت رسیده است.

محی الدین بلوچ ـ رییس کمیسیون حقیقت یاب پرونده قتل فرخندهمیگوید، ۱۹ پولیس و ۲۷ باشنده کابل به اتهام دست داشتن در کشتن فرخنده بازداشت شده اند.

بگفته وی، بررسی ها نشان می دهد که فرخنده قرآن را آتش نزده بود، مظلومانه به شهادت رسید.

کمیسیون حقیقت یاب رییس جمهور وعده می دهد که، تا پایان مرحله این رویداد را دنبال خواهند کرد و

تامین عدالت خواست اصلی این کمیسیون خوانده می شود.

 

فوزیه کوفی عضو کمیسیون حقیقت یاب قتل فرخنده میگوید، بررسی های ما تا حال نشان می دهد که این رویداد از قبل طراحی شده نبود ، ما عدالت میخواهیم. یعنی بی گناه متضرر نشود و مجرم به جزای خود برسد.

 

جنرال ظاهر ظاهر رییس بررسی جرایم جنایی وزارت امور داخله مصمم است که این پرونده را به سطح ملی دنبال میکند.

بگفته وی، این قضیه را دنبال میکنم ، روز شنبه وقتیکه دوسیه را به سارنوالی دادیم تمام گپ های خود را با شما شریک خواهیم ساخت .

 

فرخنده در چند متری پاسگاه های پولیس و نزدیک به کاخ ریاست جمهوری افغانستان کشته شد.

جامعه مدنی ، عالمان دین و سازمان ملل این رویداد را با شدید ترین الفاظ نکوهش کرده اند.

گزارشگر: نصرت پارسا.

Advertisement

اخبار ساحوی

Israel will enter Rafah with or without Gaza hostage deal, Netanyahu says

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

Israel will carry out an operation against Hamas in the southern Gaza city of Rafah regardless of whether or not a ceasefire and hostage release deal is reached, Prime Minister Benjamin Netanyahu said on Tuesday, Reuters reported.

“The idea that we will stop the war before achieving all its objectives is out of the question,” Netanyahu said, according to a statement from his office.

Continue Reading

اخبار ساحوی

حاکم دبی پروژه ترمینال ۳۵ میلیارد دالری میدان هوایی آل مکتوم را تصویب کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۳)

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، پروژه ترمینال مسافربری جدید در میدان هوایی آل مکتوم را به ارزش تقریبی ۳۵ میلیارد دالر تصویب کرد.

به گفته او، میدان هوایی بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت ۲۶۰ میلیون مسافر و پنج برابر فرودگاه بین‌المللی دبی خواهد بود و تمامی فعالیت‌ها در فرودگاه دبی طی سال‌های آینده به فرودگاه آل مکتوم منتقل خواهد شد.

شیخ محمد افزود فرودگاه آل مکتوم شامل ۴۰۰ دروازه ترمینال و پنج خط پرواز خواهد بود.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شرکت هوایی امارات، نیز در این ارتباط گفت که میدان هوایی آل مکتوم خانه جدید این شرکت حامل پرچم امارات و شرکت هوایی خواهر آن یعنی «فلای‌دبی» و همچنین تمام شرکای هوایی است که به دبی پرواز دارند.

پل گریفیت، مدیرعامل میدان‌های هوایی دبی، نیز گفت این اقدام «موقعیت دبی به عنوان یک قطب هوانوردی پیشرو در صحنه جهان را تثبیت خواهد کرد.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که چین میزبان گفتگوها بین حماس و رقیب آن فتح برای وحدت فلسطین خواهد بود که یک موضوع قابل توجه در دیپلوماسی در مورد فلسطین همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه است.

پس از حمله حماس بر اسرائیل در هفتم اکتوبر سال گذشته، اسرائیل سوگند یاد کرده است که این گروه را نابود می‌کند. حملات اسرائیل بر غزه تا کنون بیش از ۳۴ هزار کشته بر جای گذاشته است.

فتح جنبش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است که از حمایت غرب برخوردار بوده و در کرانه باختری زیر اشغال اسرائیل، حکمرانی محدودی دارد.

حماس و فتح از زمانی که افراد حماس در جنگی کوتاه در سال ۲۰۰۷ فتح را از غزه بیرون راندند، نتوانسته اند که اختلافات سیاسی خود را حل کنند. واشنگتن از اقدامات برای آشتی دادن این دو گروه هراس دارد، زیرا از تشکیلات خودگردان حمایت می‌کند اما حماس را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد.

یکی از مقامات فتح به رویترز گفت که هیاتی به رهبری عزام الأحمد، مقام ارشد این گروه به چین رفته است. یک مقام حماس گفت که تیم این جناح برای مذاکرات به رهبری موسی ابومرزوق، یکی از مقامات ارشد حماس، اواخر روز جمعه به چین پرواز خواهد کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، تصریح کرد: «ما از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان ملی فلسطین حمایت می‌نماییم و از همه جناح‌های فلسطینی در دستیابی به آشتی و افزایش همبستگی از طریق گفتگو و مشورت حمایت می‌کنیم.»

از زمان آغاز جنگ غزه، این اولین باری است که یک هیات حماس به چین می‌رود. به گفته وزارت خارجه چین، یک دیپلومات چینی به نام وانگ کجیان ماه گذشته در قطر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرده بود.

این دیپلومات مستقر در بیجینگ گفت که هدف از این مذاکرات حمایت از تلاش‌ها برای آشتی دادن دو گروه رقیب فلسطینی است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!