Connect with us

رویداد های اخیر

وزارت خارجه: در پی غرق‌شدن کشتی پناهجویان در ایتالیا ۸۰ شهروند افغانستان جان باخته‌اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۱۰, ۱۴۰۱)

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گفته است که ۸۰ تن از پناه‌جویان افغان که با یک کشتی چوبی از ترکیه به سمت ایتالیا در حرکت بودند، در سواحل جنوبی ایتالیا غرق شده و جان‌های خود را از دست داده‌اند.

وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه (۹ حوت)، با نشر خبرنامه‌ای این مطلب را تایید کرده است.

این وزارت از موسسه‌های خیریه به‌ویژه سازمان بین‌المللی صلیب سرخ خواسته است که به وظایف خود در زمینه یافتن و بازگرداندن اجساد غرق‌شده‌گان افغان در سواحل جنوبی ایتالیا عمل کنند.

وزارت خارجه به شهروندان کشور توصیه کرده است که از سفر به کشورهای خارجی از مسیرهای غیرقانونی خودداری کنند.

این در حالی است که با به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی افغانستان، موج بزرگی از شهروندان افغانستان به‌ دلیل مشکلات امنیتی و اقتصادی به‌گونه قانونی و غیرقانونی راهی کشورهای غربی شدند.

این درحالی است که کشتی چوبی حامل پناه‌جویان افغان، پاکستانی و ایرانی، روز یک‌شنبه (۷ حوت)، در پی برخورد با یک‌ سنگ در نزدیکی ستیکاتو دی کوترو، از مربوطات سواحل جنوبی ایتالیا، غرق شد.

کمک رسانان ایتالیایی گفته اند که اجساد دست کم ۶۵ نفر به شمول ۱۴ کودک را پیدا کرده اند.

مقامات همچنین گفتند که حدود ۸۰ تن دیگر نجات یافتند. اما ده ها تن دیگر هنوز ناپدید اند.

رویداد های اخیر

ملا برادر: قدرت‌های جهان تلاش می‌کنند جلو پیشرفت اقتصادی و سیاسی ما را بگیرند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفته است که قدرت‌های بزرگ جهان تلاش می‌کنند که جلو پیشرفت اقتصادی و سیاسی امارت اسلامی را بگیرند.

ملا عبدالغنی برادر این مطلب را در مراسم فراغت نیروهای اردوی ملی از مرکز تعلیمی قول اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید بیان کرده است.

او تصریح کرده است: «قدرت‌های بزرگ جهان به امارت اسلامی به دیده‌ شک می‌نگرند و هنوز هم تلاش دارند جلو پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی ما را بگیرند، ولی ما و شما باید هوشیار و بیدار باشیم.»

نزدیک به سه سال از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان می‌گذرد، اما هیچ کشوری تا کنون آن را به‌حیث حکومت به رسمیت نشناخته است. تحریم‌های اعمال شده بر سکتور بانکی افغانستان تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور داشته است.

جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی شرایطی را از جمله تامین حقوق زنان و ایجاد حکومت همه شمول تعیین کرده است.

اما امارت اسلامی می‌گوید که حقوق زنان طبق شریعت تامین است و از اقوام مختلف در کابینه حضور دارند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

جنوب افغانستان شاهد یکی از پر باران ترین ماه‌ها در ۴۰ سال اخیر بود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

یک سازمان مستقر در ایالات متحده امریکا گزارش داده که جنوب افغانستان یکی از سه پرباران ترین اپریل را در ۴۰ سال اخیر تجربه کرده است.

شبکه سیستم هشدار زود هنگام قحطی در گزارش خود روز دوشنبه (۱۷ ثور) گفت که به طور کلی بارندگی‌ها در ماه اپریل باعث رشد زراعت در مناطق شمالی، شمال شرقی و غربی کشور شده است، اما سیلاب‌ها حدود ۱۰ هزار جریب زمین‌ زراعتی را به ویژه در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور تحت تاثیر قرار داده است.

طبق این گزارش، بارندگی‌های اخیر همچنان به وضعیت چراگاه‌ها در سراسر کشور کمک کرده است، و با پایان یافتن فصل بارندگی، انتظار می‌رود دسترسی خانواده‌ها به غذا و درآمد با شروع فصل برداشت محصولات و فراهم شدن فرصت‌های کاری در بخش زراعت بهبود یابد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام ایرانی: تنها نقاط آسیب پذیر مرز با افغانستان حصارکشی خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

یک مقام نظامی ایران گفته است که همه مرزهای ایران با افغانستان حصارکشی نمی‌شود، بلکه تنها در نقاط آسیب‌پذیر انسداد فیزیکی ایجاد می‌گردد.

اردوی ایران اعلام کرده که طرح انسداد مرز با دیوار کانکریتی چهار متری، سیم‌ خاردار و حصار در ظرف سه سال اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قاسم رضایی، معاون قوماندان انتظامی ایران درباره طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: «در بعضی مرزهای شمال غربی و شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.»

وی افزود که ممکن است قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و حتی نفوذ تروریست‌ها از این مرزها صورت گیرد؛ به همین دلیل تصمیم‌ گرفته شده است که این مرزها مسدود شود تا کنترول و مدیریت آن به‌گونه بهتر صورت گیرد.

طبق یک خبر دیگر، وزیر داخله ایران اعلام کرده است که در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند خارجی به کشور شان برگشته اند.

احمد وحیدی افزوده است که اتباع غیر قانونی باید از ایران خارج شوند و این کشور اتباع جدید را نمی‌پذیرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!