Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد: در آینده نزدیک کشت مواد مخدر به صفر می‌رسد

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۲)

در حالی که کشورهای منطقه و جهان نگران قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای شان اند اما امارت اسلامی می‌گوید که مبارزه جدی با کشت و قاچاق مواد مخدر در کشور جریان دارد و به زودی به صفر خواهد رسید.

سخنگوی امارت اسلامی تاکید می‌کند که تلاش‌ها برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نیز به شدت جریان دارد و از آغاز روی کار آمدن امارت اسلامی تا کنون شمار زیادی از قاچاق‌بران بازداشت و زندانی شده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «مشکل مواد مخدر در افغانستان در حال رفع شدن است. کشت خشخاش امسال در تمام کشور نزدیک به صفر بود. اگر کسی در ساحات کوهی و دوردست کشت کرده بود، از بین برده شد. در بخش جلوگیری از قاچاق مواد مخدر هم جدیت است و هر روز شاهد گرفتاری‌ها هستیم. در آینده نزدیک ان شاءالله به صفر خواهد رسید.»

سخنگوی امارت اسلامی همچنان به همه کشورها اطمینان می‌دهد که نگران قاچاق مواد مخدر از افغانستان نباشند و در راستای مبارزه و نیز راه بدیل کشت آن با حکومت و مردم افغانستان همکاری نمایند.

آقای مجاهد می‌گوید: « ما به کشورهای نزدیک و دور اطمینان می‌دهیم که در افغانستان مرکز مواد مخدر نخواهد بود. امارت اسلامی گام‌های جدی برداشته است اما خواهان اینست که به دهاقین افغان در این راستا همکاری صورت گیرد.»

آگاهان نیز به این باور اند که جدیت امارت اسلامی برای منع کشت تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اعتماد کشورها را نسبت به دولت جدید افغانستان بیشتر خواهد ساخت و روابط کشورها با افغانستان را بهبود و گسترش می‌دهد.

سید مقدم امین، آگاه سیاسی می‌گوید: «تولید و قاچاق مواد مخدر تنها دو راه حل می‌تواند داشته باشد. اول اینکه به عنوان یک زرع سودمند باید تولید و صدور آن قانونمند شود، در غیر این صورت، ایجاب می‌کند تا یک تصمیم مشترک منطقه یی جهت منع و قاچاق و مراقبت از مرز ها ایجاد شود، در غیر این صورت هرکشور به تنهایی نمی‌تواند مانع ترافیک این مواد یا این پدیده شود.»

این درحالی است که در ماه حمل سال گذشته رهبر امارت اسلامی با صدور یک فرمان کشت، تولید، قاچاق و استفاده از مواد مخدر را در کشور ممنوع کرد و نیز هشدار داد که با متخلفین این فرمان مطابق به شریعت اسلامی برخورد خواهد شد. حالا بسیاری از دهاقین بجای کشت کوکنار به کشت هنگ رو آورده اند.

رویداد های اخیر

چین از معاون سیاسی رییس الوزرا دعوت کرده تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار روز چهارشنبه (۲۶ثور) با معاون سیاسی رییس الوزرا، از وی دعوت کرده است تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند.

در این دیدار ابتدا سفیر چین بر همکاری کشورش با امارت اسلامی تاکید کرده، گفته است که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفتۀ آقای ژاو شینگ، جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به‌خصوص نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی می‌باشد.

از سوی دیگر مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکری نموده و گفت که امارت اسلامی به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

آقای کبیر همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی را به نفع مردم افغانستان دانست و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رُشد اقتصادی در کشور گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گذرگاه تورخم به‌صورت مؤقت مسدود می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

عبدالجبار حکمت، کمیسار تورخم اعلام کرده است که این گذرگاه به مدت سه روز از سوی پاکستان به روی رفت‌وآمد مریضان و مسافران مسدود می‌شود.

آقای حکمت گفته است که این گذرگاه از روز جمعه (۲۸ ثور) تا روز یک‌شنبه هفته آینده به روی مریضان و مسافران مسدود خواهد بود.

او افزوده است که مسیر تجارتی به صورت ۲۴ ساعته بازخواهد بود و تردد موترهای باربری و انتقال اموال تجارتی به صورت عادی جریان خواهد داشت.

حکمت افزوده است که دلیل مسدود شدن این گذرگاه به روی مریضان و مسافران، انتقال ادارات مرزی پاکستان از ساختمان‌ قدیمی به ساختمان جدید است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت دفاع: درپی سقوط چرخبال در غور یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد در پی سقوط چرخبالی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در شبکه ایکس گفته است که صبح روز چهارشنبه یک چرخبال نوع «ام‌آی ۱۷» قوای هوایی که به ولایت غور اعزام شده بود، دچار عوارض تخنیکی شده و هنگام نشست اضطراری به دیوار برخورد کرده و سقوط کرده است.

در تصاویری که رسانه‌ها از این رویداد منتشر کرده اند لاشه یک چرخبال در داخل آب دیده می‌شود که شماری از مردم در اطراف آن جمع شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است که این چرخبال به هدف بیرون کشیدن اجساد قربانیان از موتری که در دریای هریرود افتاده بود، به فیروزکوه اعزام شده بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!