Connect with us

رویداد های اخیر

حنفی از نهادها، سرمایه‌داران و تاجران خواست جمعیت هلال احمر را کمک کنند

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۴, ۱۴۰۲)

معاون اداری رییس الوزرا به مناسبت هفته جمعیت هلال احمر افغانی از تمامی نهادها، سرمایه‌‎دارن و تاجران خواسته است تا با جمعیت هلال احمر افغانی همکار باشند و برای تقویت این نهاد کمک کنند.

عبدالسلام حنفی به همین مناسبت طی نشستی در کابل گفته است که تعداد زیادی از مردم در کشور نیازمند کمک هستند و این کمک‌ها باید از مجرای واحد انجام شود که همانا جمعیت هلال احمر می‌باشد.

آقای حنفی گفت: «موارد بسیار زیادی در افغانستان وجود دارد که باید حمایت شود، یکی از آن‌ها اطفالی که مبتلا به سوراخ قلب هستند، می‌باشد.»

مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی نیز می‌گویند کمک‌های که به آنان صورت می‌گیرد به‌گونه شفاف توزیع خواهد شد و آنان در مواقع اضطراری نیز سریع عمل می‌کنند.

مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، گفته است:«این کمک‌ها به شفافیت کامل و امانت‌داری برای مستحقین می‌رسد.»

در عین حال، نمایندگان شماری از نهاد‌های جهانی هم بر حمایت از این نهاد و عرضه خدمات بشردوستانه در افغانستان تاکید کرده‌اند.

ایلوا فیلیون، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، گفت: «جمعیت هلال احمر افغانی بدون کدام تفاوت برای متضررین کمک‌های خود را در سرتاسر افغانستان ادامه می‌دهد و از دیگر نهاد‌ها می‌خواهیم تا با این نهاد همکار باشند.»

نیلسوفر، رییس فدراسیون بین‌المللی جمعیت هلال احمر، نیز افزود: «ما به حمایت خود از جمعیت هلال احمر افغانی ادامه می‌دهیم. ما توانسته‌ایم به این نهاد ۸۰۰ هزار دالر امریکایی کمک کنیم و همچنان توانستیم برای رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات ۸.۸ میلیون دالر جمع‌آوری کنیم.»

از سویی هم، شماری دیگر از نهاد‌های کمک‌کننده بر تداوم همکاری‌های شان با جمعیت هلال احمر افغانی تأکید کرده‌اند.

توفیق ابراهیم، نماینده سازمان همکاری‌های‌ اسلامی، ابراز کرد: «ما توانسته‌ایم برای چهل و هفت هزار خانواده کمک نماییم. برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات ۱۵ هزار بسته غذایی ارسال کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا کمک‌ها را بیشتر کنیم.»

در همین حال، مسوولان ریاست عمومی پاسپورت نیز گفته‌اند که این ریاست در شش ماه اخیر ۱۳۶میلیون افغانی به هلال احمر افغانی کمک کرده است.

گفتنی است که جمعیت هلال احمر افغانی در حال حاضر ۲۵ هزار رضا‌کار در تشکیلات خود دارد.

رویداد های اخیر

یک افغان و سه شهروند خارجی از اثر تیراندازی در بامیان کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور داخله تایید کرده است که یک افغان و سه شهروند خارجی در نتیجه تیراندازی در ولایت بامیان جان باخته اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله، در صفحه ایکس خود نوشته است که این حادثه عصر امروز (جمعه) رخ داده است.

به گفته وی، سه افغان و چهار خارجی دیگر در این تیراندازی زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت امور داخله افزوده است که چهار نفر در پیوند به این قضیه بازداشت شده اند.

آقای قانع مشخص نکرد که خارجی‌ها شهروندان کدام کشور بودند.

مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

چین و پاکستان خواستار «چارچوب سیاسی» و «سیاست‌های معتدل» در افغانستان هستند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محمد اسحاق دار، همتای پاکستانی‌اش، در یک بیانیه مشترک خواستار ایجاد یک «چارچوب سیاسی فراگیر» در افغانستان شدند و از حکومت سرپرست افغانستان خواستند با تروریزم «قاطعانه» مبارزه کنند.

در این بیانیه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته شده است تا سیاست‌های معتدل را اتخاذ کنند، روابط حسنه همجواری را دنبال کنند و از جلو استفاده از قلمرو افغانستان برای اقدامات تروریستی را بگیرند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف «خواستار تلاش‌های هماهنگ جامعه جهانی برای کمک به افغانستان برای رسیدگی به چالش‌ها در زمینه‌هایی مانند وضعیت بشردوستانه و توسعه اقتصادی شده اند.»

دو طرف هم‌چنین توافق کردند که بیجنگ و اسلام آباد باید «نقش مثبت و سازنده‌ در کمک به افغانستان برای دستیابی به توسعه‌ی پایدار و ادغام در جامعه بین‌المللی بازی کنند.»

این بیانیه پس از سفر سه روزه وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در پنجمین دور گفتگوی راهبردی وزیران خارجه چین و پاکستان در بیجنگ نشر شده است.

تشکیل یک دولت فراگیر، جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن هراس‌افگنان و رعایت حقوق بشر و تعهدات بین‌المللی از خواسته‌های اصلی جامعه جهانی برای عادی سازی روابط با حکومت سرپرست افغانستان است.

اما امارت اسلامی بارها خواستار تعامل مثبت و معنی دار کشورهای همسایه و جهان با افغانستان شده و گفته است که سیاست امارت اسلامی اقتصاد محور است. مقام‌های امارت اسلامی همچنان پیوسته تأکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند، خاک افغانستان بر ضد کشوری دیگری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رایزنی‌ها برای حذف دالر از مبادلات تجارتی ایران و افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده اند که تلاش‌ها جریان دارد تا ریال جاگزین دالر در معاملات تجارتی با افغانستان شود.

معاون بانک مرکزی ایران گفته برای اجرای این طرح، مذاکراتی میان مقام‌های ایرانی و حکومت سرپرست افغانستان نیز صورت گرفته است.

محسن کریمی گفت: «این طرح با هدف حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی کشور (ایران) اجرا می‌شود.»

وی افزود: «برنامه کنارگذاشتن دالر امریکا و استفاده از ریال ایرانی در مبادلات تجارتی خارجی، همواره از سوی دولت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا بر این کشور، دنبال شده است.»

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!