Connect with us

رویداد های اخیر

آسیب دیده‌گان زلزله‌های هرات خواهان توجه بیشتر نهادهای کمک‌رسان اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۴, ۱۴۰۲)

خانواده‌های آسیب دیده زلزله‌های اخیر در هرات خواهان توجه بیشتر نهادهای کمک‌رسان در قسمت سرپناه، غذا و لباس هستند. آنها می‌گویند فصل سرما شروع شده است و امکان زندگی در زیر خیمه یا چادر نیست.

با آنکه روند کمک‌رسانی همه روزه به ساحات زلزله زده ادامه دارد، به شمول موسسات بین‌المللی، خیلی از نهادهای کمک کننده مردمی، تجار و کمک‌های کشورهای منطقه و جهان در تمام ساحات زلزله زده به آسیب دیده ها میرسد، اما این خانواده‌ها خواهان ایجاد سرپناه بخاطر سپری کردن شب و روز خود هستند.

ده روز از نخستین زمین لرزه هرات می‌گذرد، اما هنوز هم هراتی‌ها شب وروز آرامی ندارند، هر لحظه ممکن است زمین لرزه دیگری در راه باشد. باشندگان هرات حد اقل چهار زمین لرزه شدید و ده‌ها پس لرزه را در این مدت تجربه کردند، رویداد طبیعی که ده‌ها قریه را تخریب کرده است هزاران خانواده متضرر شدند.

سنگین، آسیب دیده زمین لرزه می‌گوید: «هیچ چیز نداریم همه دار و ندار ما زیر خاک شد و به این خیمه‌ها هم زندگی نمی‌شود.»

نجیب، آسیب دیده زمین لرزه می‌گوید: «کمک به ما نرسیده است به مواد و کمک نیاز داریم.»

همه روز نهادهای کمک رسان وسازمانهای بین‌المللی به ساحات زلزله‌زده می‌روند و روند توزیع کمک‌ها ادامه دارد، در کنار وعده‌های غذایی حالا توزیع گندم، آرد، روغن و دیگر ضروریات خانه برای این آسیب دیده‌ها شروع شده است.

سید منهاج‌الدین هاشمی، رئیس هلال احمر افغانی در فراه می‌گوید: «برای چهار ولسووالی پنج کمیته ایجاد کرده ایم که دراین کمیته ها دو کمیته صحی است، سه تیم حوادث که در هر منطقه مصروف هستند و می خواهیم که برای آسیب دیده گان به گونه شفاف کمک ها را برسانیم.»

محمدعالم شهاب، رئیس کمیته آلمان برای اطفال افغان می‌گوید: «کمک‌ها را برای آسیب دیده‌گان زلزله آورده یم که شامل خیمه، کمپل، چای، بوره، روغن، آرد یعنی هفت قلم مواد خوراکه است.»

فعلاً فصل سرما فرا رسیده است و آسیب دیدگان نگران این وضعیت هستند، آنها تاکید می‌کنند که اگر سرپناه برای شان آماده نشود کودکان شان را از دست می‌دهند.

داوود، آسیب دیده زمین لرزه می‌گوید: «زمستان در حال رسیدن است و باید یک سرپناهی باشد و همین مشکلات ما است.»

سنگین، آسیب دیده زمین لرزه می‌گوید: «اصلاً ایجا قابل زندگی نیست.»

غلام حیدر، آسیب دیده زمین لرزه می‌گوید: «تمام زندگی ما از بین رفته است.»

ولسوالی‌های انجیل و زنده‌جان هرات بیشترین خسارات ناشی از زلزله‌های اخیر را دارند، بیشتر قریه‌ها در این دو ولسوالی تخریب شده اند، خانواده‌های آسیب دیده به دنبال سرپناه برای خود و کودکان شان هستند و به گفته آنان خیمه‌های کنونی نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند.

رویداد های اخیر

سفیر جاپان در کابل با معین وزارت زراعت دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل با مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دیدار کرده است.

وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار پیرامون گسترش همکاری‌های جاپان در بخش زراعت و مالداری بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشستی اضطراری برای رسیدگی سیلاب‌زدگان بغلان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نشستی را به هدف رسیدگی عاجل به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان با حضور داشت هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل برگزار کرده است.

وزارت مهاجرین به نقل از عبدالرحمن رحمانی، رئیس هماهنگی مساعدت‌های این وزارت نوشته است که هدف از نشست کمک عاجل به سیلاب‌زدگان و چگونگی در نظر گرفتن کمک‌های اولیه می‌باشد.

مولوی شمال خان مصلح، رئیس تثبیت و دریافت راه حل‌های دایمی این وزارت نیز تصریح نموده که سیلاب‌ها در کنار خسارات مالی، در ولسوالی‌های تاله و برفک، برکه، گذرگاه نور، بغلان مرکزی، دوشی، دهنه غوری، خوست و فرنگ و پلخمری تا به حال صدها زخمی و ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

به گفته این وزارت، صد‌ها منزل تخریب و مردم در کوه‌ها در فضای باز بسر می‌برند.

با این حال، وزارت مهاجرین افزوده که تاهنوز آمار نهایی نبوده و روند عملیات نجات هنوز هم با همکاری تیم‌های صحی در جریان است.

محمد عمر هاشمی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز از آمادگی این سازمان در ارایه کمک‌های عاجل به آسیب‌دیدگان اطمینان داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: تنها به یکی از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان کمک کرده می‌توانیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان، تنها به یکی از آنان کمک کرده می‌تواند.

این اداره تاکید کرده که کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و کمبود بودجه، بیش از هر گروه دیگر بر کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.

برنامه جهانی غذا می‌افزاید که هم اکنون در حدود سه میلیون کودک افغان با سوء تغذیه مواجه اند و از هر صد افغان ۴۷ تن آنان برای بقای خود به حمایت بشری نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا در افغانستان پیش از این هشدار داده بود که در سال جاری در پی کاهش کمک‌های خارجی، مراجعه کودکان دچار سوء تغذیه به شفاخانه ها افزایش یافته است.

یک مقام سازمان جهانی غذا در افغانستان نیز نسبت به سوء تغذیه حاد در میان مادران و کودکان افغان هشدار داده و گفته بود که در سال ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیون زن و کودک با سوء تغذیه حاد مواجه ‌اند.

این در حالی است که بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد، از میان ۴۳ میلیون نفوس افغانستان، یک سوم آنان با گرسنگی مواجه‌ اند.

برنامه جهانی غذا در ماه حوت سال گذشته اعلام کرده بود که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا شش ماه آینده به ۷۶۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!