Connect with us

تجارت

خواست ملابرادر از تاجران ملی: در کار خود صادق بوده نفت و گاز با کیفیت وارد کنید

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۶, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء، امروز (چهارشنبه، ۲۶میزان) در نشست مشترکی که میان وزارت خانه‌های سکتوری، ادارات و تاجران ملی در مورد کیفیت نفت و گاز و رسیده‌گی به مشکلات موجوده در این راستا در قصر مرمرین برگزار شده بود از تاجران ملی خواست در کار خود صادق بوده، نفت و گاز با کیفیت وارد کنند.

در اعلامیه دفتر ملا برادر آمده است که در آغاز جلسه ملا عبدالغنی برادر با اشاره به فعالیت‌های تاجران گفت که تجاران افغان نقش ارزنده ای در پیشرفت اقتصادی کشور داشته و هنوز هم بیشتر از این به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

دراین جلسه ملا برادر می‌گوید: «از همه تجاران ملی می خواهم در کار خود صادق بوده و علاوه بر سایر محصولات، نفت و گاز با کیفیت را برای حفظ محیط زیست و صحت مردم وارد کنند.»

سپس تاجران ملی نفت و گاز از مسؤلین امارت اسلامی افغانستان بخاطر فراهم نمودن فضای امن تجارتی و حمایت همه جانبه از آنان ابراز تشکر نمودند. این تاجران ملی مشکلات مربوط به کنترول کیفیت نفت و گاز، مالیات، یوزرنیم شرکت‌ها، تصفیه خانه‌های نفت و گمرکات کشور را با ملا عبدالغنی برادر در میان گذاشتند.

اعلامیه افزوده است که تاجران در حصۀ نفت و گازی که کیفیت آن کمی پایینتر می‌باشد، خواهان مراعت از سوی امارت اسلامی گردیدند.

به گفته آنها اگر این کار انجام شود از یک سو به اندازه کافی نفت و گاز وارد کشور می‌شود و از سوی دیگر ضرری به تجار وارد نمی شود.

در پایان این نشست، ملا برادر به تجاران ملی نفت و گاز اطمینان داد و به وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه برای یافتن راه حل‌های مناسب هدایت داد.

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت عازم تاتارستان روسیه شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۵, ۱۴۰۳)

نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت به منظور اشتراک در پانزدهمین نشست بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام عازم جمهوری تاتارستان شد.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که آقای عزیزی در راس یک هیات بلند پایه امارت اسلامی به دعوت رسمی رستم مینی خانوف، رئیس جمهور تاتارستان به تاتارستان سفر کرد.

قرار است پانزدهمین نشست بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام به تاریخ ۱۴ ماه می الی ۱۹ماه می سال روان میلادی در شهر کازان جمهوری تاتارستان برگزار گردد.

Continue Reading

تجارت

حنفی: افغانستان می‌تواند به یکی از مراکز مهم صنعتی در منطقه مبدل شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۴, ۱۴۰۳)

معاون اداری ریاست‌الوزرا می‌گوید، افغانستان دارای عوامل مهم برای تولیدات صنعتی است که می‌تواند به یکی از مراکز مهم صنعتی در منطقه مبدل شود.

عبدالسلام حنفی در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت گفته که رُشد صنعت زمینه‌ساز رُشد بخش‌های دیگری اقتصادی می‌شود و امارت اسلامی با تمام معنا حامی صنعت و تولیدات داخلی کشور است.

آقای حنفی گفته است: «افغانستان دارای عوامل مهم و غنی برای تولیدات صنعتی است که می‌تواند به یکی از مراکز مهم صنعتی در منطقه مبدل شود. رشد صنعت زمینه ساز رشد سکتورهای دیگری اقتصادی به ویژه زراعت نیز خواهد بود.»

در این مراسم، سرپرست وزارت صنعت و تجارت همچنان افزوده که امارت اسلامی برنامه‌هایی را در زمینه‌های رُشد صنعت و حمایت از بخش خصوصی روی ‌دست دارد که افغانستان را به‌ خودکفایی می‌رساند.

نورالدین عزیزی تصریح کرده که صنعت افغانستان در حال حاضر رو به پیشرفت وکیفیت کالاهای صادراتی نیز بلند رفته است.

در همین حال، شماری از سرمایه‌گذاران در این مراسم گفتند که پس از حاکمیت دوباره امارت اسلامی صادرات کشور افزایش یافته و همچنان به تعداد شرکت‌های تولیدی نیز افزوده شده است.

این نمایشگاه برای هفت روز به روی بازدیدکنندگان باز است و تولیدات صنعتی در ۴۵۰ غرفه به نمایش گذاشته شده که زنان تجارت‌پیشه نیز شرکت کرده‌اند.

Continue Reading

تجارت

افغانستان و پاکستان در مورد یک میکانیزم تازه برای رفت و آمد موترهای باربری توافق کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

وزارت ترانسپورت و هوانوردی خبر داده است که افغانستان و پاکستان بر صدور یک سند موقت برای رانندگان موترهای باربری به توافق رسیده اند.

این وزارت با نشر اطلاعیه‌ای امروز (یکشنبه، ۲۳ ثور) گفت که رانندگان و کلینران موترهای حامل کالاهای تجارتی از افغانستان و پاکستان باید برای عبور از گذرگاه‌ها این سند را با خود داشته باشند.

بر بنیاد این اطلاعیه، سند مذکور برای افغان‌ها در سفارت پاکستان در کابل و قونسلگری این کشور در کندهار توزیع می‌شود.

برای پاکستانی‌ها، این سند در دفتر اتشه ترانسپورتی افغانستان در پشاور و کویته داده می‌شود.

وزارت ترانسپورت از مالکان و رانندگان موترهای باربری خواسته است که الی اول جوزا اسناد مورد نیاز خود را به شرکت‌های ترانسپورتی مربوطه خود تسلیم نمایند.

این وزارت هشدار داده است که سر از تاریخ اول جوزا، موترهای باربری نمی‌توانند بدون سند تازه به این دو کشور رفت و آمد کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!