Connect with us

ورزش

راشد خان استرالیا را به خروج از لیگ بیگ بش تهدید کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

پس از آنکه بورد کریکت استرالیا سلسله مسابقات ۲۰ آوره در برابر افغانستان را به تعویق انداخت، راشد خان، ستاره کریکت افغانستان، گفته است که در مورد اشتراک اش در لیگ بیگ بش سال ۲۰۲۵ تجدید نظر خواهد کرد.

اداره کریکت استرالیا توضیح داده که تصمیم اش را در مورد مسابقات با افغانستان پس از مشورت با دولت استرالیا به دلیل «وخامت قابل توجه حقوق بشر برای زنان و دختران» در افغانستان انجام داده است. راشد خان با شکستن سکوت خود در مورد موضع اداره کریکت استرالیا گفته که خروج کریکت استرالیا از این سلسله مسابقات دردآور است.

راشد خان گفته است: «این درد آور است. شما واقعاً می‌خواهید در برابر بهترین تیم‌ها بازی کنید و اینجاست که کریکت شما بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کند. شما فقط این فرصت را دارید که مقابل آنها [استرالیا] در جام جهانی بازی کنید، اما نه در سلسله بازی های دوجانبه.»

به باور راشد خان، این سلسله مسابقات یک فرصت بزرگ یادگیری برای افغانستان بود، چون بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای رشد ورزش در کشور بسیار مفید می‌باشد.

راشد خان تصریح کرد: «اخیراً، ما سه مسابقه ۲۰ آوره مقابل هند بازی کردیم، و این به ما کمک زیادی کرد. ما نزدیک بود ۲۰۰ دوش [۲۱۲ دوش] را مقابل هند پوره کنیم. تصور کنید اگر آن را بازی نمی کردید، اعتماد به نفس از کجا می آمد؟ بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای ما خیلی با ارزش است.»

راشد خان همچنین در مورد اشتراک اش در بازی‌های آینده لیگ بیگ بش صحبت کرده و گفت: «شما نمی خواهید با هم تیمی‌های من بازی کنید و می‌خواهید با من بازی کنید. پس فرق اش چیست؟ یعنی من هم تیمی‌هایم را کنار می‌گذارم. کشورم را هم کنار می‌گذارم.»

این سومین باری بود که استرالیا تصمیم گرفت که بازی‌های دوجانبه با افغانستان را انجام ندهد.

در سال ۲۰۲۱، اولین مسابقه تست بین استرالیا و افغانستان به تعویق افتاد. سال گذشته، سلسله مسابقات یک‌روزه بین المللی لغو شد.

راشد خان در حال حاضر برای تیم گجرات تایتنز در لیگ برتر هند بازی می‌کند.

ورزش

‌لیگ قهرمانان افغانستان؛ خوافی و خدیم در بازی‌های روز چهارشنبه پیروز شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۳, ۱۴۰۳)

تیم سرخ‌پوشان‌خوافی روز چهارشنبه (۱۲ثور) در بیست‌وسومین بازی لیگ قهرمانان افغانستان در کابل جوانان واحدی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.

سه گول سرخ‌پوشان‌خوافی توسط حمید امیری، مسعود آزادان و فرهاد علی‌زاده به ثمر رسید.

در پایان بازی حمید امیری به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

در بیست‌وچهارمین بازی این مسابقات در همین روز، تیم خدیم‌اف‌سی با نتیجه ۲ بر یک در برابر استقلال‌کابل پیروز شد.

شهزاد سانچراکی، بازیکن تیم خدیم‌اف‌سی دو گول به سود تیمش به ثمر رساند و لقب بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود کرد.

همچنان تنها گول تیم استقلال‌کابل از طرف حمید غلامی به ثمر رسید.

بازی‌های روز پنچ‌شنبه (۱۳ثور) ساعت یک پس از چاشت میان ابومسلم فراه و موج‌ساحل و ساعت ۳:۳۰ میان تیم‌های اتک‌انرژی‌اف‌سی و میونداف‌سی برگزار خواهد شد.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

ترکیب تیم ملی کریکت افغانستان برای حضور در جام جهانی ٢٠آوره ٢٠٢٤ اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

کریکت بورد افغانستان نام‌های ١٨ بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان را جهت حضور در جام جهانی ٢٠آوره اعلام کرد. در بین این ١٨ بازیکن، ١٥ بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره هستند.

جام جهانی ٢٠آوره کریکت از ١٣ جوزا تا ٩ ماه سرطان ١٤٠۳ در امریکا و ویست اندیز برگزار خواهد شد.

تیم افغانستان در رقابت‌های جام جهانی در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های نیوزیلند، ویست اندیز، اوگاندا و گینه نو هم‌گروه است.

این درحالی است که ٣٢ روز تا آغاز این رقابت‌ها مانده است و طبق اعلام برنامه مسابقات، تیم افغانستان تمام بازی‌های خود را در ویست اندیز انجام خواهد داد.

فهرست بازیکنان اصلی:

رحمن‌الله گربز، ابراهیم زدران، نجیب‌الله زدران، محمد اسحاق، عظمت‌الله عمرزی، محمد نبی، گلبدین نایب، کریم جنت، راشد خان، ننگیال خروتی، مجیب‌الرحمن، نوراحمد، نوین الحق، فضل‌الحق فاروقی و احمد فرید ملک پانزده بازیکن اصلی می باشند.

و بازیکنان ذخیره عبارت اند از:

صدیق اتل، حضرت الله زازی و سلیم صافی.

Continue Reading

ورزش

خراسان فاریاب ۳ بر ۱ میوند را شکست داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

تیم خراسان فاریاب روز سه شنبه در بیست و یکمین بازی لیگ قهرمانان افغانستان در کابل تیم میوند را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد. در بیست و دومین بازی در همین روز، تیم سرسبز یاشلر با نتیجه ۲ بر صفر در برابر عدالت فراه به پیروزی رسید.

دو گول خراسان مقابل میوند را حیات الله سلیمی و مرتضی جعفری به ثمر رساندند و جعفری بهترین بازیکن میدان شد.

تک گول میوند را رحیم الله حماسی به ثمر رساند.

در دومین دیدار این روز، احمد فرهاد عادل و عنایت الله کوهی از تیم سرسبز یاشلر در پیروزی ۲ بر صفر مقابل عدالت فراه گولزنی کردند. کوهی جایزه بهترین بازیکن میدان را دریافت کرد.

در بازی‌های روز چهارشنبه، سرخ پوشان خوافی ساعت ۱ بعد از ظهر به مصاف جوانان واحدی می‌رود و استقلال کابل ساعت ۳:۳۰ در مقابل خدیم قرار می‌گیرد.

این مسابقات به گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!